Kompetencje bazowe a sukces dziecka. Program Stymulowania Rozwoju Funkcji Wykonawczych
Authors
Beata Wacławowicz
Keywords:
Integracja Funkcji Wykonawczych, funkcje wykonawcze, stymulowanie rozwoju, koncepcja pracy z dzieckiem, hamowanie, planowanie, samoregulacja, organizacja myślenia problemowego, podłoga interaktywna
Abstract
Wyniki szkolne dziecka, a następnie jego sukcesy życiowe i zawodowe zależą od poziomu rozwoju funkcji wykonawczych. Rozwój funkcji wykonawczych ma większe znaczenie dla gotowości szkolnej niż iloraz inteligencji czy wstępny poziom umiejętności matematycznych i czytania. W artykule przedstawiono Program Stymulowania Rozwoju Funkcji Wykonawczych, którego celem jest wspieranie dziecka w zakresie kompetencji bazowych związanych z procesem uczenia się, wdrażanie do myślenia problemowego. Program opiera się na nowatorskiej koncepcji pracy z dzieckiem metodą Integracji Funkcji Wykonawczych, wykorzystującej innowacyjne narzędzie – podłogę interaktywną.