Postrzeganie własnej autonomii a wsparcie społeczne studentów z niepełnosprawnością ruchową

Authors

  • Katarzyna Skalska

Keywords:

wsparcie społeczne, autonomia, student z niepełnosprawnością ruchową

Abstract

Artykuł prezentuje wyniki badań studentów z niepełnosprawnością ruchową w zakresie postrzegania autonomii i wsparcia społecznego. Badania zostały przeprowadzone wśród 128 studentów z niepełnosprawnością ruchową, w tym 72 (56%) studentów z niepełnosprawnością od urodzenia i 56 (44%) studentów z niepełnosprawnością nabytą. W zakresie diagnozy wsparcia społecznego badane osoby, zarówno z niepełnosprawnością wrodzoną, jak i nabytą, oceniają, że otrzymują na najwyższym poziomie wsparcie informacyjne, w najmniejszym stopniu zaś wsparcie wartościujące. Uchwycone zależności o charakterze dodatnim i ujemnym między zmiennymi wskazują na znaczenie równowagi wynikającej z właściwych proporcji między wsparciem instytucjonalnym (uczelnianym) a tym płynącym z naturalnych sieci społecznych.

Published

2022-12-30

Issue

Section

Articles