B a r b a E.: Antropologia teatru. Geneza, definicja. Tłum. L. K o l a n k i e w i c z. „Dialog” 1993, nr 12.
Google Scholar
B a r t o s i a k M.: Osoby i miejsce dialogu ciała z przestrzenią. W: Teatr – przestrzeń – ciało – dialog. Poszukiwania we współczesnym teatrze. Red.
Google Scholar
M. G o ł a c z y ń s k a, I. G u s z p i t. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, 2006, s. 149.
Google Scholar
B i l i k G.: Sztuka jako wyraz afirmacji świata za pośrednictwem ciała. Ujęcie Maurice’a Merleau-Ponty’ego. „Logos i Ethos” 2012, nr 1 (32).
Google Scholar
B ł a j e t P.: Ciało jako kategoria pedagogiczna. W poszukiwaniu integralnego modelu edukacji. Toruń: Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2006.
Google Scholar
B o g d a n o w i c z M.: Psychologia kliniczna dziecka w wieku przedszkolnym. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1991.
Google Scholar
C h o w a n i a k - M i e l c z a r e k J.: Performans parateatralny w stymulacji kompetencji dziecka sześcioletniego [niepublikowana praca doktorska napisana pod kierunkiem Katarzyny Krasoń w Instytucie Pedagogiki UŚ, Katowice 2016].
Google Scholar
D ą b e k A.: Psychologiczne podstawy twórczej aktywności dziecka. Zielona Góra: Wyższa Szkoła Pedagogiczna, 1998. Ekspresja – ciało – kreacja – komunikat. Red. M. Ł ą c z y k, A. P y r z y k- - K u t a. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 2016.
Google Scholar
F r a n ç o i s A.: Sztuka teatru. Tłum. i oprac. M. D ę b o w s k i. Gdańsk: Wydawnictwo Słowo/Obraz Terytoria, 2005.
Google Scholar
G o ł ę b n i e w s k a M.: Sens a ekspresja według Maurice’a Merleau- -Ponty’ego. „Sztuka i Filozofia” 2008, nr 33.
Google Scholar
G r o s s J.J.: Emotion Regulation: Affective, Cognitive, and Social Consequences. „Psychophysiology”, 2002, no. 39.
Google Scholar
G r z e s i u k L.: Zjawiska w psychoterapii. W: Psychoterapia. Szkoły, zjawiska, techniki i specyficzne problem. Red. L. G r z e s i u k. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 1998.
Google Scholar
H e i n i c h N.: Socjologia sztuki. Warszawa: Oficyna Naukowa, 2010.
Google Scholar
H u s t o n H.: Flavors of Physicality. „Journal of Dramatic Theory and Criticism” 1996, vol. 11, no. 1.
Google Scholar
K o w a l s k a M.: Relacja cielesność – rzeczywistość jako rodzaj doświadczenia w filozofii Maurice’a Merleau-Ponty’ego i jego odniesienie do widzenia obrazu malarskiego. „Humaniora. Czasopismo Internetowe” 2014, nr 1 (5).
Google Scholar
K r a s o ń K.: Cielesność aktu tworzenia w teatrze ruchu. Integracja sztuki i edukacji w rozwoju i transgresji potencjału człowieka. Kraków: Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych „Universitas”, 2013.
Google Scholar
K r a s o ń K.: Cielesność dywergencyjna – komponent integralnej edukacji wychylonej w przyszłość. „Problemy Wczesnej Edukacji/Issues in Early Education” 2015, no. 4 (31).
Google Scholar
K r a s o ń K.: Dziecięce odkrywanie teksty literackiego – kinestetyczne interpretacje liryki. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 2005.
Google Scholar
K r a s o ń K.: Dziecięcy teatr ruchu. Kinestetyczna strategia poznania (konstrukcja Profilu Ruchowego Zachowania się Dziecka – ujęcie sygnalne). „Kwartalnik Pedagogiczny” 2003, nr 3.
Google Scholar
K r a s o ń K.: Ekspresja somaestetyczna w aktualizacji potencjalności kreacyjnej dziecka. „Chowanna” 2014, nr 2 (43).
Google Scholar
K r a s o ń K.: Intersemiotic Interpretation of Music and Creative Activity of a Seven-year-old Child (Based on the Child’s Motional Behavior Profile). „The New Educational Review” 2012, no. 2 (vol. 28).
Google Scholar
K r a s o ń K.: Kinesthetic Interpretations of Poetry (Creative Attitude among Nine-year Olds). „The New Educational Review” 2008, no. 4.
Google Scholar
K r a s o ń K.: Kinesthetic Strategy of Diagnosis and Support to Aid Children’s Development. „Early Child Development and Care” 2003, vol. 173, no. 2–3.
Google Scholar
K r a s o ń K.: The Theater of Movement in Primary School Education. In: Sharing the Passion for Learning. Proceedings 11th International Technology, Education and Development Conference INTED. Eds. L. G ó m e z C h o v a, A. L ó p e z M a r t í n e z, I. C a n d e l T o r r e s. Valencia: IATED Academy, 2017.
Google Scholar
K r a s o ń K.: Visualization Theater versus Divergence and Non-conformist Features in Motoric Behavior. „The New Educational Review” 2011, vol. 24, no. 2.
Google Scholar
K r a s o ń K., M a z e p a - D o m a g a ł a B.: Przestrzenie sztuki dziecka. Strategia intersemiotycznego i polisensorycznego wsparcia jednostek o obniżonej sprawności intelektualnej. Katowice: Librus, 2003.
Google Scholar
K r a s o ń K., M a z e p a - D o m a g a ł a B.: Wstęp. W: Oblicza sztuki dziecka. W poszukiwaniu istoty ekspresji Red. K. K r a s o ń i B. M a z e p a - D o m a g a ł a. Katowice–Mysłowice: Górnośląska Wyższa Szkoła Pedagogiczna imienia Kardynała Augusta Hlonda w Mysłowicach, 2007.
Google Scholar
K r a s o ń K. M a z e p a - D o m a g a ł a B.: Wyrazić i odnaleźć siebie – kilka słów wstępu. W: Wyrazić i odnaleźć siebie, czyli o sztuce, ekspresji, edukacji i arteterapii. Red. K. K r a s o ń, B. M a z e p a - D o m a g a ł a. Katowice–Mysłowice: Górnośląska Wyższa Szkoła Pedagogiczna imienia Kardynała Augusta Hlonda w Mysłowicach, 2008.
Google Scholar
K r a s o ń K., S z a f r a n i e c G.: Directive and Non-directive Movement in Child Therapy. „Early Child Development and Care” 1999, vol. 158.
Google Scholar
K r a s o ń K., S z a f r a n i e c G.: Dwa światy. Ruch dyrektywny i niedyrektywny jako wizualizacja – odkrywanie – poznawanie. Kraków: Impuls 2002, 2003.
Google Scholar
K u l i k A., K a j k a N.: Ekspresja emocji a subiektywny stan zdrowia. Regulacyjna rola oceny kontrolnej u kobiet. „Seminare” 2016, T. 37, nr 1.
Google Scholar
L é v i n a s E.: Trudna wolność. Eseje o Judaizmie. Tłum. A. K u r y ś, J. M i g a s i ń s k i. Gdynia: Atext, 1991.
Google Scholar
Ł ą c z y k M.: Potrzeba hubrystyczna i kompetencje twórcze dzieci w wieku wczesnoszkolnym a współczesne wyzwania edukacyjne. W: Kompetencje kluczowe dzieci i młodzieży. Teoria i badania. Red. J. U s z y ń s k a - J a r m o c, M. B i l e w i c z. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak”, 2015.
Google Scholar
Ł ą c z y k M., P y r z y k - K u t a A.: Twórcza rewitalizacja grup defaworyzowanych. „Chowanna”, 2015, T. 1 (44).
Google Scholar
M e r l e a u - P o n t y M.: Ekspresja i rysunek dziecięcy. Tłum. M. O c h a b. „Teksty: Teoria Literatury, Krytyka, Interpretacja” 1978, nr 4 (40).
Google Scholar
M e r l e a u - P o n t y M.: Fenomenologia percepcji. Przeł. M. K o w a ls k a, J. M i g a s i ń s k i. Warszawa: Fundacja Aletheia, 2001.
Google Scholar
M e r l e a u - P o n t y M.: Oko i umysł. Wybór, opra. i wstęp S. C i c h o w i c z. Tłum. E. B i e ń k o w s k a i inni, Gdańsk: Słowo/Obraz Terytoria, 1996.
Google Scholar
M i g a s i ń s k i J.: W stronę metafizyki: Nowe tendencje metafizyczne w filozofii francuskiej połowy XX wieku. Toruń: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2014.
Google Scholar
P a g e Ch.: Czy teatr w szkole jest przestrzenią emancypacji? Pod jakimi warunkami? Tłum. E. U m i ń s k a. W: Dziecko i teatr w przestrzeni kultury. T. 2: Świat w teatrze. Red. M. K a r a s i ń s k a, G. L e s z c z y ń s k i. Poznań: Centrum Sztuki Dziecka, 2007.
Google Scholar
P i e l a s i ń s k a W.: Wstęp. W: Ekspresja – jej wartość i potrzeba. Red. W. P i e l a s i ń s k a. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1983.
Google Scholar
P o p e k S.: Barwy i psychika. Percepcja, ekspresja, projekcja. Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2003.
Google Scholar
P o p e k S.: Ekspresja plastyczna i jej wartość jako metody projekcyjnej w badaniach psychologicznych. W: Rysunek projekcyjny jako metoda badań psychologicznych. Red. M. Ł a g u n a, B. L a c h o w s k a. Lublin: TN KUL, 2003.
Google Scholar
P r e k o p J., S c h w e i z e r Ch.: Niespokojne dzieci. Tłum. K. K l e d z i k. Poznań: Media Rodzina, 1997.
Google Scholar
P y r z y k - K u t a A.: Proces twórczy w resocjalizacji nieletnich w środowisku otwartym, na przykładzie technik teatralizacyjnych [niepublikowana praca doktorska napisana pod kierunkiem Katarzyny Krasoń w Instytucie Pedagogiki UŚ, Katowice 2015].
Google Scholar
R i c o e u r P.: Podług nadziei. Wybrał, oprac. i wstępem opatrzył S. C ic h o w i c z; [tłum. S. C i c h o w i c z et al.]. Warszawa: PAX, 1991.
Google Scholar
S o s n o w s k i L.: Sztuka. Retoryka. Fizjognomika. Studium z filozofii ekspresji. Kraków: Wydawca: Collegium Columbinum, 2010.
Google Scholar
T a t a r k i e w i c z W.: Ekspresja i sztuka. „Estetyka” 1962, nr 3.
Google Scholar
Tu r n e r V.W.: Dewey, Dilthey i gra społeczna. Szkic z zakresu antropologii doświadczenia. W: Antropologia doświadczenia. Z epilogiem Clifforda Geertza. Red. V.W. Tu r n e r, E.M. B r u n e r. Tłum. E. K l e k o t, A. S z u r e k. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2011.
Google Scholar