Czas społeczny akademickiego uczestnictwa w rozwoju i doskonaleniu civil society. Księga jubileuszowa dedykowana Profesorowi Andrzejowi Radziewiczowi-Winnickiemu w 65. rocznicę urodzin. Red. E. S y r e k. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 2010.
Google Scholar
J e d l i c k i J.: Idea postępu z perspektywy naszego czasu. „Kultura i Społeczeństwo” 1985, nr 4.
Google Scholar
K o ń c z a l K., W a w r z y n i a k J.: Polskie badania pamięcioznawcze: tradycje, koncepcje (nie) ciągłość. „Kultura i Społeczeństwo” 2011, nr 4.
Google Scholar
K o s o w s k a E.: Antropologia literatury – moda czy metoda? „Kultura i Społeczeństwo” 2005, nr 4: Antropologia i sztuka.
Google Scholar
R a d z i e w i c z - W i n n i c k i A.: Dwudziestolecie działalności pedagogicznego ośrodka akademickiego w Uniwersytecie Śląskim. „Rocznik Pedagogiczny” 1992, T. 14.
Google Scholar
R a d z i e w i c z - W i n n i c k i A.: Kręgi tematyczne badań i analiz pedagogów społecznych okresu transformacji. W: Pedagogika społeczna w Polsce po 1989 roku. Przemiany w nauce, obecność międzynarodowa, kręgi tematyczne prac badawczych. Red. B. K r o m o l n i c k a, A. R a d z i e w i c z - W i n n i c k i, M. N o s z c z y k - B e r n a s i e w i c z. Katowice: Wydawnictwo Śląskiej Wyższej Szkoły Zarządzania im. gen. Jerzego Ziętka, 2007.
Google Scholar
R a d z i e w i c z - W i n n i c k i A.: Próby demokracji struktury i aktywności społeczności akademickiej Wydziału w okresie poprzedzającym zmianę ładu społeczno-ekonomicznego. „Chowanna” 2007, T. 2 (29).
Google Scholar
R a d z i e w i c z - W i n n i c k i A.: Tradition and Reality in Educational Ethography of Post-Communist Poland. Essays in Sociology of Education and Social Pedagogy. Frankfurt am Main: Peter Lang, 1998.
Google Scholar
R a d z i e w i c z - W i n n i c k i A.: Wspomnienie. Stephen Walker (1944– 2015). „Chowanna” 2016, T. 1 (46).
Google Scholar
R a d z i e w i c z - W i n n i c k i A.: Zmiana społeczna, kapitał społeczny a żywiołowość w logice przejawianego rozumu. „Horyzonty Wychowania” 2009, T. 8, nr 15.
Google Scholar
S ł o ń s k a Z.: Zdrowie. W: Encyklopedia socjologii. T. 4. Warszawa: Oficyna Naukowa, 2005.
Google Scholar
S t r u k o w s k i - K o z i e ń W.: Ukryte założenia jako źródło zagrożenia zasad zorganizowanego sceptyzmu i uniwersalizmu nauki. W: Patologia i terapia życia naukowego. Red. J. G o ć k o w s k i, P. K i s i e l. Kraków: Universitas, 1994.
Google Scholar
S y r e k E.: Początki instytucjonalizacji szkoły naukowej w pedagogicznym ośrodku akademickim Uniwersytetu Śląskiego. (Działalność organizacyjna i naukowa Zakładu, a następnie Katedry Pedagogiki Społecznej w latach 1974–2006. „Chowanna” 2007, T. 2 (29).
Google Scholar
S y r e k E.: Sociology of Education in Czechoslovakia. „Journal of Thought” [USA] 1992, vol. 27, nr 3–4 (Fall–Winter).
Google Scholar
S y r e k E., R a d z i e w i c z - W i n n i c k i A.: Dorobek i aktualny stan pedagogiki społecznej na Górnym Śląsku. „Acta Facultis Pedagogical Ostraviensis” 1990, Series B-25, Statni Pedagogicke Nakladatelsti (Praha).
Google Scholar
W n u k - L i p i ń s k a E.: Innowacyjność a konserwatyzm. Uczelnie polskie w procesie przemian społecznych. Warszawa: Centrum Badań Polityki Naukowej i Szkolnictwa Wyższego UW, 1996.
Google Scholar
W o ł k Z.: Socjologia versus pedagogika Andrzeja Radziewicz-Winnickiego (zarys akademickiej aktywności). Zielona Góra: Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, 2017.
Google Scholar
Ż a r n o w s k i J.: Dzienniki Marii Dąbrowskiej jako źródło wiedzy o historii. „Kultura i Społeczeństwo” 2008, nr 1.
Google Scholar