Opublikowane: 2021-12-30

Google Street View i nie-ludzka fotografia w projektach Jona Rafmana i Michaela Wolfa

Agata Stronciwilk Logo ORCID
Dział: varia - kontynuacje - antycypacje
https://doi.org/10.31261/errgo.9222

(Artykuł w języku polskim/Article in Polish)

Abstrakt

Artykuł jest próbą podjęcia refleksji nad zjawiskiem nie-ludzkiej fotografii. Punktem wyjścia tekstu jest zwrócenie uwagi na fakt, że w dobie automatyzacji procesu fotografowania, zdjęcia wykonywane przez człowieka są tylko jednym z wymiarów współczesnej fotografii. Artykuł jest analizą projektów artystycznych Jona Rafmana i Michaela Wolfa, którzy wykorzystują fotografie wykonane przez automatyczne aparaty Google Street View. Eksponowanie pęknięć, szczelin i błędów tego systemu zbliża ich twórczość do tzw. glitch artu. Ważnym aspektem podejmowanej analizy jest refleksja nad wyobrażeniami związanymi z nie-ludzkim spojrzeniem, pytanie o prawdę fotografii oraz o to, w jaki sposób zbudowany jest interfejs Google Street View.

Zasady cytowania

Stronciwilk, A. (2021). Google Street View i nie-ludzka fotografia w projektach Jona Rafmana i Michaela Wolfa: (Artykuł w języku polskim/Article in Polish). Er(r)go. Teoria - Literatura - Kultura, (43), 281–296. https://doi.org/10.31261/errgo.9222

Cited by / Share

Er(r)go 43 (2/2021)

Nr 43 (2021)
Opublikowane: 2021-12-31


ISSN: 1508-6305
eISSN: 2544-3186
Ikona DOI 10.31261/errgo

Wydawca
University of Silesia Press | Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego i Wydawnictwo Naukowe "Śląsk"

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.