O komunikacji z perspektywy odbiorcy. Uwagi po lekturze książki Partnerstwo w komunikacji pod redakcją Aleksandry Kalisz i Eweliny Tyc (Katowice 2020, 164 s.)

Autor

DOI:

https://doi.org/10.31261/FL.2022.09.04

Słowa kluczowe:

recenzja, komunikacja, partnerstwo

Abstrakt

Artykuł zawiera recenzję książki Partnerstwo w komunikacji (2020) pod redakcją Aleksandry Kalisz i Eweliny Tyc. Recenzja ma charakter sprawozdawczy, a jej autorka szczegółowo omawia wszystkie osiem tekstów składających się na tom – referuje ich zawartość, jednak nie polemizuje z przytaczanymi tezami. Artykuł kończy się jednoznaczną rekomendacją, a opisywana monografia wieloautorska zostaje uznana za istotny głos w dyskusji o interakcji medialnej, publicznej, politycznej, artystycznej.

Bibliografia

Hoły-Łuczaj M., 2015: Posthumanizm. Między metafizyką a etyką. „Kultura i Wartości” XI, nr 1, s. 45–61.

Kalisz A., Tyc E., red., 2016: Dyskurs autopromocyjny dawniej i dziś. T. 2. Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego. Katowice.

Kalisz A., Tyc E., red., 2017: Autopromocja, autoprezentacja: wizerunek w mediach masowych. T. 3. Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego. Katowice.

Kalisz A., Tyc E., red., 2018: Autopromocja, autoprezentacja, wizerunek w mediach audiowizualnych. T. 4. Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego. Katowice.

Kita M., 1998: Wywiad prasowy. Język – gatunek – interakcja. Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego. Katowice.

Kita M., red., 2003,: Porozmawiajmy o rozmowie. Lingwistyczne aspekty dialogu. Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego. Katowice.

Kita M., 2004: Medialna moda na dialog. W: Kita M., red.: Dialog a nowe media. Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego. Katowice, s. 179–189.

Loewe I., Tyc E., Kalisz A., red., 2015: Dyskurs autopromocyjny i jego współczesne odsłony. T. 1. Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego. Katowice.

Pinker S., 2015: Zmierzch przemocy. Lepsza strona naszej kultury. Przeł. T. Bieroń. Wydawnictwo Zysk i S-ka. Poznań.

Sztompka P., 2007: Socjologia. Analiza społeczeństwa. Wydawnictwo Znak. Kraków.

Tomaszkiewicz T., 2015: Przekład audiowizualny. Wydawnictwo Naukowe PWN. Warszawa.

Pobrania

Opublikowane

2022-01-20

Jak cytować

Pałuszyńska, E. (2022). O komunikacji z perspektywy odbiorcy. Uwagi po lekturze książki Partnerstwo w komunikacji pod redakcją Aleksandry Kalisz i Eweliny Tyc (Katowice 2020, 164 s.). Forum Lingwistyczne, (9), 1–7. https://doi.org/10.31261/FL.2022.09.04