Czego chcą uczyć studentów historycy języka w XXI wieku? Refleksje po lekturze książki Dona Ringe’a i Josepha Eski <i>Historical Linguistics. Toward a Twenty-First Century Reintegration</i> (New York 2013, 325 s.)

Autor

  • Joanna Przyklenk Uniwersytet Śląski

Biogram autora

Joanna Przyklenk - Uniwersytet Śląski

Joanna Przyklenk, dr, adiunkt w Zakładzie Historii Języka Polskiego w Instytucie Języka Polskiego Uniwersytetu Śląskiego. Zainteresowania badawcze: historia języka polskiego, tekstologia, genologia lingwistyczna, stylistyka, etymologia. Jest autorką monografii Staropolska kronika jako gatunek mowy (Katowice 2009) oraz współautorką popularnonaukowej publikacji www.poradniajęzykowa.pl (Katowice 2007). Pod jej redakcją ukazał się tom Bogactwo polszczyzny w świetle jej historii (T. 5. Katowice 2014).

Bibliografia

Bajerowa I., 2003: Zarys historii języka polskiego 1939–2000. Warszawa.

Borawski S., 2002: Wprowadzenie do historii języka polskiego. Zagadnienia historiozoficzne. Warszawa.

Długosz-Kurczabowa K., Dubisz S., 1998 (i wydania kolejne): Gramatyka historyczna języka polskiego. Podręcznik dla studentów polonistyki. Warszawa.

Fałowski A., Sendero B., 1992: Biesiada słowiańska. Kraków.

Klemensiewicz Z., 2002: Historia języka polskiego. Warszawa.

Kleszczowa K., 2012: Grząski grunt źródeł i faktów historycznojęzykowych. W: Tejże: Tajemnice dynamiki języka. Księga jubileuszowa. Katowice, s. 47–56.

Kleszczowa K., Rejter A., red., 2006: Bogactwo polszczyzny w świetle jej historii. (T. 1). Katowice.

Kleszczowa K., Rejter A., red., 2008: Bogactwo polszczyzny w świetle jej historii. T. 2. Katowice.

Kuryłowicz J., 1949: La nature des procès dits ‘analogiques’. „Acta Linguistica Hafniensia” vol. 5, s. 15–37.

Mańczak W., 1957–1958: Tendences générales des changements analogiques. „Lingua” vol. 7, s. 298–325, 387–420.

Milewski T., 1993: Teoria, typologia i historia języka. Kraków.

Moszyński L., 2006: Wstęp do filologii słowiańskiej. Warszawa (wyd. 2. zm.; wyd. 1.: 1984).

Perlin J., 2004: Metodologia językoznawstwa diachronicznego. Warszawa.

Popowska-Taborska H., 1993: Wczesne dzieje Słowian w świetle ich języka. Warszawa.

Popowska-Taborska H., 2004: Z językowych podziałów Słowiańszczyzny. Warszawa.

Przyklenk J., Rejter A., red., 2012: Bogactwo polszczyzny w świetle jej historii. T. 4. Katowice.

Przyklenk J., red., 2014: Bogactwo polszczyzny w świetle jej historii. T. 5. Katowice.

Rejter A., red., 2010: Bogactwo polszczyzny w świetle jej historii. T. 3. Katowice.

Stalmaszczyk P., red., 2013: Metodologie językoznawstwa. Ewolucja języka, ewolucja teorii językoznawczych. Łódź.

Walczak B., 1999: Zarys dziejów języka polskiego. Wrocław.

Pobrania

Opublikowane

2014-12-22

Jak cytować

Przyklenk, J. (2014). Czego chcą uczyć studentów historycy języka w XXI wieku? Refleksje po lekturze książki Dona Ringe’a i Josepha Eski <i>Historical Linguistics. Toward a Twenty-First Century Reintegration</i> (New York 2013, 325 s.). Forum Lingwistyczne, (1). Pobrano z https://trrest.vot.pl/ojsus/index.php/FL/article/view/6050