Giełkot – zagadnienie wciąż słabo znane. Głos po lekturze książki Yvonne Van Zaalen i Isabelli Reichel <i>Cluttering. Current Views on Its Nature, Diagnosis, and Treatment</i> (Bloomington 2015, 294 s.)

Autor

  • Katarzyna Węsierska Uniwersytet Śląski w Katowicach

Biogram autora

Katarzyna Węsierska - Uniwersytet Śląski w Katowicach

Katarzyna Węsierska, dr, pracuje w Zakładzie Socjolingwistyki i Społecznych Praktyk Komunikowania w Instytucie Języka Polskiego im. Ireny Bajerowej Uniwersytetu Śląskiego. Zainteresowania badawcze: logopedia, jąkanie się, giełkot, wczesna interwencja logopedyczna. Opublikowała dwie monografie: Opieka logopedyczna w przedszkolu. Profilaktyka – diagnoza – terapia (Toruń 2013); DJ – Diagnoza jąkania u dzieci w wieku przedszkolnym (współautorstwo; Katowice 2016).

Bibliografia

Daly D.A., 1996: The Source for Stuttering and Cluttering. East Moline.

Daly D.A., Cantrell R.P., 2006: Cluttering Characteristics Identified as Diagnostically Significant by 60 Fluency Experts. Referat wygłoszony podczas V Światowego Kongresu International Fluency Association. Dublin.

Kostecka W., 2006: Giełkot. Studium przypadku. Lublin.

Myers F.L., St. Louis K.O., 1992: Cluttering: Issues and Controversies. In: Myers F.L., St. Louis K.O., eds.: Cluttering: A Clinical Perspective. Kibworth, s. 11–22.

Pruszewicz A., red., 1992: Foniatria kliniczna. Warszawa.

Reichel I. i in.., 2013: Reichel, I. K., Scaler Scott, K., Van Zaalen, Y., Van Borsel, J., Leahy, M., Ward, D., Sønsterud, H., Adams, C. , St. Louis, K.O., Ademola, G.,: ICA International Mosaic on Cluttering: Historic Origins, Research, Assessment, and Treatment. “Perspectives on Global issues in Communication Sciences and Related Disorders”, vol. 3(1), s. 5–13.

Scaler Scott K., Ward D., 2013: Managing Cluttering. A Comprehensive Guidebook of Activities. Austin.

St. Louis K.O., 1992: On Defining Cluttering. In: Myers F.L., St. Louis K.O., eds.: Cluttering: A Clinical Perspective. Kibworth, s. 85–105.

Tarkowski Z., 2002: Nowe ujęcie mowy bezładnej. W: Tarkowski Z., Jastrzębowska G., red.: Człowiek wobec ograniczeń: niepełnosprawność, komunikowanie, diagnoza, terapia. Lublin, s. 187–196.

Tarkowski Z., Smul M., 1988: Giełkot. Warszawa.

Tetnowski J.A., Douglass J., 2011: Cluttering in the Academic Curriculum. In: Ward D., Scaler Scott K., eds.: Cluttering. A Handbook of Research, Intervention and Education. Hove–New York, s. 280–296.

Van Zaalen-Op’t Hof Y., Wijnen F., De Jonckere P.H., 2009: Differential Diagnostic Characteristics between Cluttering and Stuttering – Part One. “Journal of Fluency Disorders”, no 34, s. 137–154.

Ward D., 2006: Stuttering and Cluttering. Frameworks for understanding and treatment. Hove–New York.

Węsierska K., Myszka A., Płusajska-Otto A., St. Louis K.O, 2015: Osoby z giełkotem w społeczeństwie – diagnostyka, świadomość społeczna, postulaty. W: Węsierska K., red.: Zaburzenia płynności mowy – teoria i praktyka. T. 1. Katowice, s. 251–264.

Pobrania

Opublikowane

2016-12-22

Jak cytować

Węsierska, K. (2016). Giełkot – zagadnienie wciąż słabo znane. Głos po lekturze książki Yvonne Van Zaalen i Isabelli Reichel <i>Cluttering. Current Views on Its Nature, Diagnosis, and Treatment</i> (Bloomington 2015, 294 s.). Forum Lingwistyczne, (3). Pobrano z https://trrest.vot.pl/ojsus/index.php/FL/article/view/6089