Reklama a <i>corporate identity</i> — rola reklamy w budowaniu wizerunku organizacji

Autor

  • Mariusz Wszołek Uniwersytet Wrocławski

Abstrakt

Advertising vs. Corporate Identity – The Role of Advertising in the Corporate Identity Process

In this article I present the idea of corporate identity in reference to the environment of organization. The focal point of this article is about the relation between advertising and corporate image. The corporate image is being understand as a result of general communication practice inside and outside of organization. It is not the aim of corporate communication, but it is a side effect of corporate communication.

Key words: corporate identity, identity, corporate image, advertising, communication design

Biogram autora

Mariusz Wszołek - Uniwersytet Wrocławski

Mariusz Wszołek, dr, pracuje w Zakładzie Communication Design Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Wrocławskiego. Zainteresowania badawcze: projektowanie komunikacji, dyskurs wizualny, zrównoważony rozwój, zrównoważone projektowanie. Autor monografii: Reklama – perspektywa empiryczna (Wrocław 2016), Reklama – operacjonalizacja pojęcia (Wrocław 2015). Redaktor publikacji Manual – reklama: podręcznik z zakresu projektowania komunikacji (Wrocław 2017). Współredaktor (z Annette Siemes) książki Tima Browna Zmiana przez design: jak design thinking zmienia organizacje i pobudza innowacyjność (Wrocław 2016).

Bibliografia

Altkorn J., 2001: Strategia marki. Warszawa.

Crosby P.B., 1980: Quality Is Free: The Art of Making Quality Certain. New York.

Edwards H., Day D., 2006: Kreowanie marek z pasją. Tichy M., tłum. Kraków.

Fleischer M., 2003: Corporate Identity i Public Relations. Wrocław.

Frączek A., 2011: Public relations jako narzędzie komunikacji społecznej. „Studia Gdańskie. Wizje i Rzeczywistość” VIII, s. 116–127.

Herbst D., 1998: Corporate Identity. Berlin.

Kotler Ph., 2005: Marketing. Bartółd R., tłum. Pilarczyk B., Mruka H., red. wyd. pol. Poznań.

Mielke R., 2000: Aral AG Corporate Identity – ein Lernprozess. In: Birkut K., Stadler M., Funck H., Hrsg.: Corporate Identity. Lardsberg, s. 379–380.

Ogilvy D., 2013: Confessions of an Advertising Man. Croydon.

Olins W., 1978: The Corporate Personality. An Inqury into the Nature of Corporate Identity. London.

Olins W., 2004: O marce. Hereźniak M., Skonieczko G., tłum. Warszawa.

Pluta E., 2001: Public relations – moda czy konieczność? Teoria i praktyka. Warszawa.

Wszołek M., 2015: Reklama — operacjonalizacja pojęcia. Wrocław.

Pobrania

Opublikowane

2017-12-22

Jak cytować

Wszołek, M. (2017). Reklama a <i>corporate identity</i> — rola reklamy w budowaniu wizerunku organizacji. Forum Lingwistyczne, (4). Pobrano z https://trrest.vot.pl/ojsus/index.php/FL/article/view/6800