Jak analizować podręczniki do nauki języków obcych? Garść uwag po lekturze książki Karen Risager Representations of the World in Language Textbooks (Bristol 2018, 252 s.)

Autor

DOI:

https://doi.org/10.31261/FL.2019.06.10

Bibliografia

Czachur W., red., 2017: Lingwistyka kulturowa i międzykulturowa. Antologia. Warszawa.

Howatt A.P.R., 1984: A History of English Language Teaching. Oksford.

Kotlarska I., 2017a: Elementy ramy wydawniczej najstarszych polskich podręczników do nauki języka angielskiego jako źródło wiedzy o tekstach. W: Mitrenga B., red.: Linguarum Silva. T. 2: Problemy języka i tekstu w perspektywie historycznej i współczesnej. Katowice, s. 53–70.

Kotlarska I., 2017b: „Moje dziecię w stanie twoim doskonałe języków posiadanie jest nieodbicie potrzebne”: wstęp do charakterystyki gatunkowej dawnych polskich podręczników do nauki języków obcych nowożytnych (aspekt strukturalny). W: Mariak L., Rychter J., red.: Współczesny i dawny obraz dziecka w języku. Szczecin, s. 85–99.

Miodunka W., 2018: Miejsce glottodydaktyki w językoznawstwie polonistycznym. „Język Polski” XCVIII, z. 2, s. 7–20.

Nocoń J., 2013: Dyskurs edukacyjny i jego społeczny zasięg. W: Nocoń J., Tabisz A., red.: Język a Edukacja 2: Tekst edukacyjny. Opole, s. 13–26.

Przyklenk J., 2014: Więcej niż jeden – to dobrze czy źle? O stosunku Polaków do wielojęzyczności w historii polszczyzny. W: Kuros-Kowalska K., Loewe I., red.: Dwujęzyczność, wielojęzyczność i wielokulturowość. Szanse i zagrożenia na drodze do porozumienia. Gliwice, s. 231–250.

Przyklenk J., 2016: Kim jest mężczyzna w polskim nauczaniu języka angielskiego jako obcego? W: Mariak L., Rychter J., red.: Współczesny i dawny obraz mężczyzny w języku. Szczecin, s. 187–195.

Rejter A., 2018: Historyk języka jako tropiciel śladów. W: Hawrysz M., Uździcka M., red.: Zielonogórskie Seminaria Językoznawcze 2017: Wokół dziejów używania polszczyzny – wspólnoty, potrzeby, zachowania komunikatywne. Zielona Góra, s. 299–309.

Rittel T., 1998: Modelowanie dyskursu edukacyjnego. Kompetencja docelowa. W: Mrózek R., red.: Kultura. Język. Edukacja. T. 2. Katowice, s. 221–231.

Rypel A., 2012: Ideologiczny wymiar dyskursu edukacyjnego na przykładzie podręczników języka polskiego z lat 1918–2010. Bydgoszcz.

Siuciak M., 2015: Znaczenie badań historycznojęzykowych dla interpretacji zjawisk współczesnej polszczyzny. „Poznańskie Studia Polonistyczne. Seria Językoznawcza” XXII, nr 1, s. 223–234.

Szymańska M., 2016: Między nauką o języku a rozwijaniem języka. Koncepcje kształcenia językowego na przełomie XX i XXI wieku. Kraków.

Warzecha A., 2014: Krytyczna analiza dyskursu (KAD) w ujęciu Normana Fairclougha. Zarys problematyki. „Konteksty Kultury” XI, z. 2, s. 164–189.

Żydek-Bednarczuk U., 2015: Spotkanie kultur. Komunikacja i edukacja międzykulturowa w glottodydaktyce. Katowice.

Pobrania

Opublikowane

2019-12-19

Jak cytować

Kotlarska, I. (2019). Jak analizować podręczniki do nauki języków obcych? Garść uwag po lekturze książki Karen Risager Representations of the World in Language Textbooks (Bristol 2018, 252 s.). Forum Lingwistyczne, 6(6), 139–144. https://doi.org/10.31261/FL.2019.06.10