Elementary Music Education in the Era of Remote Teaching – Constraints and Prospects for Development

Authors

DOI:

https://doi.org/10.31261/IJREL.2020.6.2.03

Keywords:

childhood education, teacher, music, distance learning

Abstract

In the discourse undertaken, an attempt was made to indicate the limits and perspectives for the development of music education of distance teaching. The specificity of music education based on experience, emotions in action, a creative approach to an artistic creation and expressive action requires special attention in this regard. The teacher is expected to develop a new strategy for action, which in the existing educational situation will result in an increase in students’ interest in music. Obtaining satisfactory results should be seen in the use of teaching methods and forms appropriate for the given situation and means of communication.

References

Babbie, E. (1992). The practice of social research. Wadsworth Publishing Company.

Flick, U. (2007). Designing qualitative research. SAGE Publications Ltd.

Gołaszewska, M. (1999). Multimedia – krytyka i obrona. Esej o estetycznym statusie nowych mediów (Multimedia – criticism and defense. An essay on the aesthetic status of new media). In K. Wilkoszewska (Ed.), Piękno w sieci. Estetyka a nowe media (pp. 29–33). Universitas.

Green, L. (2006). Popular music education in and for itself, and for other music: Current research in the classroom. International Journal of Music Education, 24(2), 101–118. https://doi.org/10.1177/0255761406065471.

Hamerski, J., Jakubowska, E., Jóźwiak, M., & Putkiewcz, A. (2014). Inspiracje muzyczne do podręcznika “Nasz elementarz” (Musical inspirations for the textbook “Nasz elementarz”). MEN.

Hyla, M. (2012). Przewodnik po e-learningu (E-learning guide). Wolters Kluwer Business.

Jorgensen, E. R. (2003). Transforming music education. Indiana University Press.

Journal of Laws (2017). Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dn. 14. lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej dla szkoły podstawowej (Regulation of the Minister of National Education of February 14, 2017 on the core curriculum for preschool education and the core curriculum for primary school). Dz. U. poz. 356. MEN.

Journal of Laws (2020). Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dn. 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Regulation of the Minister of National Education of March 20, 2020 on special solutions in the period of temporary limitation of the functioning of education system units in connection with the prevention, counteraction and combating COVID-19). Dz.U. 2020, poz. 493. MEN.

Jóźwiak, M., Putkiewicz, A., & Rozmus, K. (2015). Inspiracje muzyczne do podręcznika “Nasza szkoła” (Musical inspiration for the textbook “Nasza szkoła”). MEN.

Juszczyk-Rygałło, J. (2013). Multimedia w procesie kształcenia wczesnoszkolnego (Multimedia in the process of early childhood education). In J. Kancir (Ed.), Aktuálne otázky prírodovednotechnických predmetov a prierezových tém v primárnej edukacji (pp. 80–90). UK PUvP.

Juszczyk, S. (2002). Edukacja na odległość: Kodyfikacja pojęć, reguł i procesów (Distance education: Codification of concepts, rules and processes). Adam Marszałek.

Kisiel, M. (2012). Child as an active student in music education. Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.

Kisiel, M. (2016). Dwoistość, znaczenie i rola mediów w edukacji muzycznej uczniów klas początkowych (The duality, importance and role of the media in the music education of primary school students). In M. Karasová, & M. Uhrinová (Eds.), Analyza sucasneho stavu problematiky realizacie medialnej vychovy v primarnom vzdelavani v kontexte vyskumov medialneho posobenia na spravanie ziaka (pp. 109–126). Verbum.

Kisiel, M. (2018). Multibooki wsparciem dla nauczyciela oraz inspiracją aktywności muzycznej uczniów klas początkowych (Multibooks as a support for the teacher and inspiration for the musical activity of primary school students). In T. Jablonský (Ed.) Studia Scientifica Facultatis Peaedagogicae Universitas Catholica Ružomberok no. 2, ročník XVII (pp. 60–70). Verbum.

Ruokonen, I., & Ruismäki, H. (2016). E-learning in music: A case study of learning group composing in a blended learning environment. Procedia – Social and Behavioral Sciences, 217, pp. 109–115. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2016.02.039.

Weiner, A. (2010). Kompetencje muzyczne dzieci w młodszym wieku szkolnym. Determinanty, zależności, perspektywy rozwoju (Musical competences of children at a younger school age. Determinants, dependencies, development prospects). UMCS.

Downloads

Published

2020-12-29

How to Cite

Kisiel, M. W. (2020). Elementary Music Education in the Era of Remote Teaching – Constraints and Prospects for Development. International Journal of Research in E-Learning, 6(2), 1–14. https://doi.org/10.31261/IJREL.2020.6.2.03

Issue

Section

Articles