Torowanie drogi rozwoju mowy poprzez rozwijanie sprawności komunikacyjnych dzieci dotkniętych zaburzeniami autystycznymi oraz nauczycieli i logopedów

Autor

  • Krystyna Sacher-Szafrańska

Abstrakt

Making way for speech development through shaping communication abilities of children with autistic disorders The article discusses communication disorders of children with diagnosed autism, which is based on knowledge on autism. On the basis of negative symptoms of autism, the author analyses the deficits influencing these disorders and shows communication disorders in a wide perspective. The article draws the readers attention to the primary functions to achieve communicative competence which are a basis for the developement of speech.

Biogram autora

Krystyna Sacher-Szafrańska

pedagog, neurologopeda. Zajmuje się zaburzeniami komunikacji i mowy na podłożu neurologicznym, anatomicznym i psychogennym. Specjalizuje się w rozwijaniu sprawności komunikacyjnych u dzieci z (ASD) – zaburzeniami autystycznego spektrum, a także w zaburzeniach płynności mowy. Wykorzystuje w pracy również (AAC) alternatywne i wspomagające metody komunikacji. Prowadzi terapie indywidualne oraz grupowe dla: dzieci autystycznych i młodzieży jąkającej się. Ukończyła m.in. Studia Podyplomowe Logopedii i Glottodydaktyki z Terapią Pedagogiczną w Uniwersytecie Śląskim. Pracuje w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Gliwicach.

Pobrania

Opublikowane

2012-01-01

Jak cytować

Sacher-Szafrańska, K. (2012). Torowanie drogi rozwoju mowy poprzez rozwijanie sprawności komunikacyjnych dzieci dotkniętych zaburzeniami autystycznymi oraz nauczycieli i logopedów. Logopedia Silesiana, (2). Pobrano z https://trrest.vot.pl/ojsus/index.php/LOGOPEDIASILESIANA/article/view/3145

Numer

Dział

Część druga. Studia z praktyki logopedycznej