Postpamięciowy dyskurs 
w literaturze dla dzieci i młodzieży . Recenzja książki Małgorzaty Wójcik­-Dudek, 2016, W(y)czytać Zagładę. 
Praktyki postpamięci w polskiej literaturze XXI wieku dla dzieci i młodzieży

Autor

Abstrakt

brak

Biogram autora

Magdalena Ochwat - dr, Katedra Dydaktyki Języka i Literatury Polskiej, Uniwersytet Śląski w Katowicach, Polska.

Jej zainteresowania naukowe koncentrują się na poezji religijnej, zwłaszcza twórczości polskich kapłanów współczesnych, oraz na kategorii paradoksu. Interesuje się również związkami pomiędzy literaturą a teologią – ich miejscami wspólnymi, a także realizacją motywów biblijnych w polskiej liryce współczesnej. Ponadto bada zagadnienia związane z edukacją polonistyczną, w tym ideę wielokulturowości w przestrzeni szkolnej. Jest autorką książki Poezja paradoksów – paradoksy w poezji. Poetycka teologia Jana Twardowskiego, Janusza Stanisława Pasierba, Wacława Oszajcy (2014).

Bibliografia

Czapliński P., 2004, Zagłada jako wyzwanie dla refleksji o literaturze, „Teksty Drugie”, nr 5.

Didi­Huberman G., 2008, Obrazy mimo wszystko, przeł. Kubiak Ho­Chi M., Kraków.

Sokołowska K., 2010, „I dziś jestem widzem”. Narracje dzieci Holokaustu, Białystok.

Weil K., 2014, Zwrot ku zwierzętom. Sprawozdanie, w: Barcz A., Dąbrowska M., red., Zwierzęta, gender i kultura. Perspektywa ekologiczna, etyczna i krytyczna, przeł. Sadzik P., Lublin

Pobrania

Opublikowane

2020-10-30

Jak cytować

Ochwat, M. (2020). Postpamięciowy dyskurs 
w literaturze dla dzieci i młodzieży . Recenzja książki Małgorzaty Wójcik­-Dudek, 2016, W(y)czytać Zagładę. 
Praktyki postpamięci w polskiej literaturze XXI wieku dla dzieci i młodzieży. Postscriptum Polonistyczne, 19(1), 305–313. Pobrano z https://trrest.vot.pl/ojsus/index.php/PPol/article/view/10146