Polonistyka elitarna i powszechna. 
Refleksje po II Kongresie Dydaktyki Polonistycznej

Autor

  • Anna Guzy dr, Katedra Dydaktyki Języka i Literatury Polskiej Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, Polska. https://orcid.org/0000-0002-6713-7293
  • Diana Jagodzińska doktorantka, Katedra Dydaktyki Języka i Literatury Polskiej, Uniwersytet Śląski w Katowicach, Polska.

Abstrakt

brak

Biogramy autorów

Anna Guzy - dr, Katedra Dydaktyki Języka i Literatury Polskiej Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, Polska.

Absolwentka śląskiej polonistyki oraz podyplomowych studiów logopedycznych na Uniwersytecie Wrocławskim z zakresu emisji i higieny głosu, studentka psychologii w Uniwersytecie Śląskim oraz Uniwersytecie Jagiellońskim. Zainteresowania naukowe i badawcze skupia wokół determinantów kompetencji językowych, w tym czynników psychospołecznych warunkujących rozwój mowy, oraz wpływu kompetencji przestrzennych na językowe. Przedmiotem jej badań są: kompetencje językowe, psychologia zdrowia, psycholingwistyka, a także emisja i higiena głosu. Autorka oraz współautorka 60 artykułów oraz współredaktorka dwóch tomów z serii Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

Diana Jagodzińska - doktorantka, Katedra Dydaktyki Języka i Literatury Polskiej, Uniwersytet Śląski w Katowicach, Polska.

Magister filologii, prawnik i mediator sądowy. Autorka artykułów z zakresu językowego obrazu świata w tekstach normatywnych i popularyzowania zagadnień prawnych w edukacji szkolnej. Jej zainteresowania naukowe skoncentrowane są wokół specjalnych potrzeb edukacyjnych, organizacji pomocy psychologiczno­pedagogicznej w szkole, języka aktów prawa oświatowego oraz świadomości prawnej społeczeństwa.

Pobrania

Opublikowane

2020-11-02

Jak cytować

Guzy, A., & Jagodzińska, D. (2020). Polonistyka elitarna i powszechna. 
Refleksje po II Kongresie Dydaktyki Polonistycznej. Postscriptum Polonistyczne, 17(1), 311–316. Pobrano z https://trrest.vot.pl/ojsus/index.php/PPol/article/view/10206