Bardziej medialne są kościoły niż gazety, 
które się rozproszyły

Autor

Abstrakt

Interview with a sociologist, media specialist, professor of Economics at Krakow University and University of Silesia in Katowice, on the position of the media in the modern world.

Biogram autora

Magdalena Ślawska - doktor. Adiunkt w Zakładzie Dziennikarstwa Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach.

Absolwentka filologii polskiej i politologii (specjalność dziennikarstwo i komunikacja społeczna). Autorka rozprawy doktorskiej Formy dialogowe w gatunkach prasowych. Jako doktorantka realizowała projekt z ramienia Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego (tzw. grant promotorski). Interesuje się zagadnieniami genologii lingwistycznej, języka mediów oraz pragmatyki i stylistyki tekstów prasowych. W powiązaniu z zainteresowaniami naukowymi prowadzi zajęcia dydaktyczne z kultury języka polskiego, stylistyki, pragmatyki językowej, gatunków dziennikarskich, retoryki i erystyki oraz konwersatorium z analizy języka prasy. Jest członkinią Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej. Autorka monografii Formy dialogu w gatunkach prasowych (2014). Organizatorka cyklu konferencji Transdyscyplinarność badań nad komunikacją medialną ­­– wspólnie z Małgorzatą Kitą.

Pobrania

Opublikowane

2020-12-07

Jak cytować

Ślawska, M. (2020). Bardziej medialne są kościoły niż gazety, 
które się rozproszyły. Postscriptum Polonistyczne, 14(2), 307–315. Pobrano z https://trrest.vot.pl/ojsus/index.php/PPol/article/view/10469