Diagnozy i perspektywy 
nauczania literatury i języka polskiego Refleksje po obradach Kongresu Dydaktyki Polonistycznej w Krakowie

Autor

  • Agnieszka Kania doktorantka, Katedra Polonistycznej Edukacji Nauczycielskiej, Uniwersytet Jagielloński, Kraków, Polska. https://orcid.org/0000-0003-1113-7179
  • Agnieszka Kulig doktorantka, Katedra Polonistycznej Edukacji Nauczycielskiej, Uniwersytet Jagielloński, Kraków, Polska.

Abstrakt

brak

Biogramy autorów

Agnieszka Kania - doktorantka, Katedra Polonistycznej Edukacji Nauczycielskiej, Uniwersytet Jagielloński, Kraków, Polska.

Pracuje w XXVIII Liceum Ogólnokształcącym im. Wojciecha Bednarskiego w Krakowie. Uczy języka polskiego i wiedzy o kulturze. Jest sekretarzem jury Ogólnopolskiego Konkursu Krasomówczego im. W. Korfantego w Katowicach, wiceprzewodniczącą krakowskiego Stowarzyszenia Polonistów. Zajmuje się edukacją polonistyczną w kontekście tożsamości narodowej i postawy patriotycznej oraz dydaktyką języka polskiego w szkole ponadgimnazjalnej. Jest autorką kilkunastu artykułów metodycznych oraz współautorką cyklu podręczników Czarowanie słowem.

Agnieszka Kulig - doktorantka, Katedra Polonistycznej Edukacji Nauczycielskiej, Uniwersytet Jagielloński, Kraków, Polska.

Jej zainteresowania badawcze koncentrują się wokół zagadnień pokonywania uczniowskich barier odbiorczych w obrębie literatury za pośrednictwem technologii informacyjno-komunikacyjnej oraz nieliterackich tekstów kultury (dzieła plastyczne). Jako autorka narzędzi dydaktycznych bierze udział w ogólnopolskim projekcie badawczym „Dydaktyka literatury i języka polskiego w gimnazjum w świetle nowej podstawy programowej”.

Pobrania

Opublikowane

2020-12-08

Jak cytować

Kania, A., & Kulig, A. (2020). Diagnozy i perspektywy 
nauczania literatury i języka polskiego Refleksje po obradach Kongresu Dydaktyki Polonistycznej w Krakowie. Postscriptum Polonistyczne, 13(1), 267–277. Pobrano z https://trrest.vot.pl/ojsus/index.php/PPol/article/view/10506