Diagnozy i perspektywy 
nauczania literatury i języka polskiego Refleksje po obradach Kongresu Dydaktyki Polonistycznej w Krakowie

Authors

  • Agnieszka Kania doktorantka, Katedra Polonistycznej Edukacji Nauczycielskiej, Uniwersytet Jagielloński, Kraków, Polska. https://orcid.org/0000-0003-1113-7179
  • Agnieszka Kulig doktorantka, Katedra Polonistycznej Edukacji Nauczycielskiej, Uniwersytet Jagielloński, Kraków, Polska.

Abstract

brak

Author Biographies

Agnieszka Kania, doktorantka, Katedra Polonistycznej Edukacji Nauczycielskiej, Uniwersytet Jagielloński, Kraków, Polska.

Pracuje w XXVIII Liceum Ogólnokształcącym im. Wojciecha Bednarskiego w Krakowie. Uczy języka polskiego i wiedzy o kulturze. Jest sekretarzem jury Ogólnopolskiego Konkursu Krasomówczego im. W. Korfantego w Katowicach, wiceprzewodniczącą krakowskiego Stowarzyszenia Polonistów. Zajmuje się edukacją polonistyczną w kontekście tożsamości narodowej i postawy patriotycznej oraz dydaktyką języka polskiego w szkole ponadgimnazjalnej. Jest autorką kilkunastu artykułów metodycznych oraz współautorką cyklu podręczników Czarowanie słowem.

Agnieszka Kulig, doktorantka, Katedra Polonistycznej Edukacji Nauczycielskiej, Uniwersytet Jagielloński, Kraków, Polska.

Jej zainteresowania badawcze koncentrują się wokół zagadnień pokonywania uczniowskich barier odbiorczych w obrębie literatury za pośrednictwem technologii informacyjno-komunikacyjnej oraz nieliterackich tekstów kultury (dzieła plastyczne). Jako autorka narzędzi dydaktycznych bierze udział w ogólnopolskim projekcie badawczym „Dydaktyka literatury i języka polskiego w gimnazjum w świetle nowej podstawy programowej”.

Published

2020-12-08

How to Cite

Kania, A., & Kulig, A. (2020). Diagnozy i perspektywy 
nauczania literatury i języka polskiego Refleksje po obradach Kongresu Dydaktyki Polonistycznej w Krakowie. Postscriptum Polonistyczne, 13(1), 267–277. Retrieved from https://trrest.vot.pl/ojsus/index.php/PPol/article/view/10506