Kompetencje medialne i społeczne 
a edukacja polonistyczna Refleksje po II Kongresie Polskiej Edukacji

Autor

  • Agnieszka Kulig doktorantka, Katedra Polonistycznej Edukacji Nauczycielskiej, Uniwersytet Jagielloński, Kraków, Polska.
  • Agnieszka Kania doktorantka, Katedra Polonistycznej Edukacji Nauczycielskiej, Uniwersytet Jagielloński, Kraków, Polska. https://orcid.org/0000-0003-1113-7179

Abstrakt

brak

Biogramy autorów

Agnieszka Kulig - doktorantka, Katedra Polonistycznej Edukacji Nauczycielskiej, Uniwersytet Jagielloński, Kraków, Polska.

Jej zainteresowania badawcze koncentrują się wokół zagadnień pokonywania uczniowskich barier odbiorczych w obrębie literatury za pośrednictwem technologii informacyjno-komunikacyjnej oraz nieliterackich tekstów kultury (dzieła plastyczne). Jako autorka narzędzi dydaktycznych bierze udział w ogólnopolskim projekcie badawczym „Dydaktyka literatury i języka polskiego w gimnazjum w świetle nowej podstawy programowej”.

Agnieszka Kania - doktorantka, Katedra Polonistycznej Edukacji Nauczycielskiej, Uniwersytet Jagielloński, Kraków, Polska.

Pracuje w XXVIII Liceum Ogólnokształcącym im. Wojciecha Bednarskiego w Krakowie. Uczy języka polskiego i wiedzy o kulturze. Jest sekretarzem jury Ogólnopolskiego Konkursu Krasomówczego im. W. Korfantego w Katowicach, wiceprzewodniczącą krakowskiego Stowarzyszenia Polonistów. Zajmuje się edukacją polonistyczną w kontekście tożsamości narodowej i postawy patriotycznej oraz dydaktyką języka polskiego w szkole ponadgimnazjalnej. Jest autorką kilkunastu artykułów metodycznych oraz współautorką cyklu podręczników Czarowanie słowem.

Pobrania

Opublikowane

2020-12-08

Jak cytować

Kulig, A., & Kania, A. (2020). Kompetencje medialne i społeczne 
a edukacja polonistyczna Refleksje po II Kongresie Polskiej Edukacji. Postscriptum Polonistyczne, 13(1), 279–288. Pobrano z https://trrest.vot.pl/ojsus/index.php/PPol/article/view/10507