Interpretacja w edukacji polonistycznej

Autor

  • Jerzy Jarzębski prof. dr hab., Katedra Krytyki Współczesnej, Uniwersytet Jagielloński, Kraków, Polska.

Abstrakt

brak

Biogram autora

Jerzy Jarzębski - prof. dr hab., Katedra Krytyki Współczesnej, Uniwersytet Jagielloński, Kraków, Polska.

Członek kolegium redakcyjnego „Tekstów Drugich”, członek jury Nagrody literackiej Nike (2001–2003) oraz Nagrody Fundacji im. Kościelskich (od 1993). Autor książek: Gra w Gombrowicza (1982), Powieść jako autokreacja (1984), Zufall und Ordnung. Zum Werk Stanislaw Lems (1986), W Polsce, czyli wszędzie. Studia o polskiej prozie współczesnej (1992), Apetyt na Przemianę. Notatki o prozie współczesnej (1992), Pożegnanie z emigracją. O powojennej prozie polskiej (1998), Schulz(2000), Podglądanie Gombrowicza (2000), Wszechświat Lema (2002), Słownik schulzowski (wraz z Włodzimierzem Boleckim i Stanisławem Rośkiem, 2003), Gombrowicz (2004), Proza dwudziestolecia (2005), Prowincja centrum. Przypisy do Schulza(2005), Natura i teatr. 16 tekstów o Gombrowiczu (2007) i licznych rozpraw w czasopismach i tomach zbiorowych. Współautor serii Lekcja Literatury z Jerzym Jarzębskim i Andrzejem Zawadzkim. Laureat m.in. Nagrody Fundacji im. Kościelskich (1985).

Bibliografia

Markowski M.P., 2002, Interpretacja i literatura, w: Bolecki W., Nycz R., red., Sporne i bezsporne problemy współczesnej wiedzy o literaturze, Warszawa: Instytut Badań Literackich PAN.

Pobrania

Opublikowane

2020-12-15

Jak cytować

Jarzębski, J. (2020). Interpretacja w edukacji polonistycznej. Postscriptum Polonistyczne, 9(1), 57–62. Pobrano z https://trrest.vot.pl/ojsus/index.php/PPol/article/view/10657

Numer

Dział

Wystąpienia