Wybrane aspekty analogiczno-asocjatywnego podejścia 
do nauczania języka polskiego na uczelni technicznej

Authors

  • Aleksander Makiejew doktor nauk technicznych, inżynier­ górnik, profesor Katedry Zarządzania Przedsiębiorstwem Wydziału Geotechnologii i Zarządzania Donieckiego Narodowego Uniwersytetu Technicznego, Ukraina.

Abstract

brak

Author Biography

Aleksander Makiejew, doktor nauk technicznych, inżynier­ górnik, profesor Katedry Zarządzania Przedsiębiorstwem Wydziału Geotechnologii i Zarządzania Donieckiego Narodowego Uniwersytetu Technicznego, Ukraina.

Odbył studia doktoranckie na Politechnice Śląskiej. Jest dziekanem Polskiego Wydziału Technicznego, gdzie studenci specjalności technicznych uczą się języka polskiego oraz uczestniczą w wykładach z przedmiotów specjalizacyjnych w języku polskim. Jest autorem ponad 100 prac naukowych, w tym współautorem polsko­ukraińskiej pracy Ochrona powierzchni w zagłębiu donieckim i górnośląskim. Posiada 25 patentów na wynalazki. Hobbystycznie zajmuje się tłumaczeniem polskiej poezji na język ukraiński i rosyjski.

Published

2021-01-04

How to Cite

Makiejew, A. (2021). Wybrane aspekty analogiczno-asocjatywnego podejścia 
do nauczania języka polskiego na uczelni technicznej. Postscriptum Polonistyczne, 3(1), 185–188. Retrieved from https://trrest.vot.pl/ojsus/index.php/PPol/article/view/11121

Issue

Section

O nauczaniu języka polskiego na Ukrainie