Kognitywizm w nauczaniu języka biznesu studentów fi lologii

Autor

  • Natalia Krenska

Abstrakt

KOGNITYWIZM W NAUCZANIU JĘZYKA BIZNESU STUDENTÓW WYDZIAŁÓW FILOLOGICZNYCH NA UNIWERSYTETACH

Streszczenie

Artykuł poświęcony jest nauczaniu studentów-fi lologów komunikacji językowej zawodowo ukie-runkowanej na język biznesu, którego rosnącą popularność obserwujemy na całym świecie. Oparty jest na analizie języka biznesu, jego specyfi cznych cechach i różnicach w porównaniu z innymi językami zawodowymi. Artykuł zwraca uwagę na kwestię kognitywnego podejścia w jego nauczaniu jako najefektywniejszego i najskuteczniejszego narzędzia komunikacji. Biorąc pod uwagę fi lologiczną specjalizację dającą wiele możliwości dla realizacji kognitywnych strategii w nauczaniu języka biznesu, artykuł podkreśla, że tylko poprzez zastosowanie takich właśnie strategii zagwarantujemy studentom skuteczną, zrozumiałą i zawodowo poprawną komunikacje w biznesie.

COGNITIVE LINGUISTICS IN TEACHING  BUSINESS LANGUAGE TO STUDENTS OF UNIVERSITY LANGUAGE DEPARTMENTS  

Summary

This article is devoted to the problem of teaching business language to students of university language departments. Based on a detailed analysis of business language, its peculiarities and diffe-rences from other Languages for Specifi c Purposes (LSP), the article argues for a cognitive approach to teaching it, as the most effective and expedient one. As it is argued, the cognitive approach is particularly suited to students with a language concentration. 

Pobrania

Opublikowane

2007-03-01

Jak cytować

Krenska, N. (2007). Kognitywizm w nauczaniu języka biznesu studentów fi lologii. Przegląd Rusycystyczny, (2). Pobrano z https://trrest.vot.pl/ojsus/index.php/PR/article/view/3836

Numer

Dział

Artykuły