GRA JĘZYKOWA W PRZESTRZENI MIEJSKIEJ CZYLI JAK ZWIĘKSZYĆ MOTYWACJĘ STUDENTÓW DO NAUKI JĘZYKA?

Autor

  • Joanna Darda-Gramatyka Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN, Kraków
  • Gabriela Sitkiewicz (Szewczyk) Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN, Kraków

Abstrakt

Prezentowany artykuł stanowi podsumowanie językowej gry miejskiej „Po śladach rosyjskich w Krakowie”. W grze wzięło udział 80 osób, a 41 z nich wypełniło dobrowolną ankietę z informacją zwrotną. Celem ankiety było zbadanie, na ile studenci są świadomi procesów grupowych, w których uczestniczą oraz jak te procesy wpływają na ich motywację do nauki języka obcego. Wyniki naszych badań pokazują, że wzajemne odziaływanie członków grupy na siebie ma bezpośredni związek z motywacją studentów do osiągania lepszych wyników. Świadomość wpływu procesów grupowych na jednostkę jest niezwykle istotna, ponieważ umiejętne zarządzanie tymi procesami można wykorzystać w planowaniu strategii pracy z grupami studentów w celu zwiększenia ich efektywności w osiąganiu wyznaczonych celów. Tworzenie odpowiedniej przestrzeni do uczenia się doskonale wspierają ćwiczenia wykorzystujące elementy rywalizacji, zabawy, czy mechanikę gry. Wpływ grupy na jednostkę oraz facylitacja nie są nowymi zagadnieniami, ale są to tematy aktualne i wciąż wymagające wielu badań. 

Biogramy autorów

Joanna Darda-Gramatyka - Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN, Kraków

Dr, adiunkt w Katedrze Językoznawstwa Rosyjskiego w Instytucie Neofilologii Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, członek zespołu redakcyjnego „Przeglądu Rusycystycznego”, tłumacz przysięgły języka rosyjskiego. Zainteresowania naukowe: psycholingwistyka, gramatyka komunikacyjna i metodyka nauczania języka obcego. 

Gabriela Sitkiewicz (Szewczyk) - Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN, Kraków

Dr, adiunkt w Katedrze Językoznawstwa Rosyjskiego w Instytucie Neofilologii Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, coach ECPC i sekretarz redakcji "Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia Russologica". Zainteresowania naukowe: językoznawstwo pragmatyczne, psycholingwistyka, multimedia, coaching.

Pobrania

Opublikowane

2018-05-13

Jak cytować

Darda-Gramatyka, J., & Sitkiewicz (Szewczyk), G. (2018). GRA JĘZYKOWA W PRZESTRZENI MIEJSKIEJ CZYLI JAK ZWIĘKSZYĆ MOTYWACJĘ STUDENTÓW DO NAUKI JĘZYKA?. Przegląd Rusycystyczny, (1). Pobrano z https://trrest.vot.pl/ojsus/index.php/PR/article/view/6269

Numer

Dział

Artykuły