Remake w najnowszej dramaturgii rosyjskiej (próba syntezy)

Autor

DOI:

https://doi.org/10.31261/pr.8204

Słowa kluczowe:

dramaturgia rosyjska, remake, postmodernizm, nowy dramat

Abstrakt

Celem artykułu jest omówienie popularnego w kulturze postmodernistycznej chwytu remake’u, który jest coraz częściej wykorzystywany przez autorów najnowszej dramaturgii rosyjskiej. Autorka podejmuje próbę scharakteryzowania i sklasyfikowania tego zjawiska, powołując się na prace rosyjskich oraz zagranicznych badaczy. Swoje wnioski autorka podpiera przykładami reinterpretacji utworów klasycznych (Antona Czechowa, Nikołaja Gogola, Fiodora Dostojewskiego, Iwana Gonczarowa, Lwa Tołstoja i in.) przez współczesnych dramaturgów.

Biogram autora

Anna Tyka - Uniwersytet Śląski, Katowice, Poland

Mgr, asystentka w Instytucie Literaturoznawstwa na Wydziale Humanistycznym Uniwersytetu Śląskiego. Z wykształcenia rusycystyka i germanistka. Zainteresowania badawcze: najnowszy dramat i teatr w Rosji, teatr minorytarny, intertekstualność; przygotowuje rozprawę doktorską poświęconą eksperymentatorskiej twórczości Olega i Władimira Priesniakowów.

ORCID: 0000-0002-8416-1404

Kontakt: anna.tyka@us.edu.pl

Pobrania

Opublikowane

2020-03-05

Jak cytować

Tyka, A. (2020). Remake w najnowszej dramaturgii rosyjskiej (próba syntezy). Przegląd Rusycystyczny, 170(2). https://doi.org/10.31261/pr.8204