ПЕРЕВЁРНУТОЕ ОБУЧЕНИЕ: ИНТЕЛЛЕКТ-КАРТА КАК ОСНОВА СОЗДАНИЯ ВИДЕОКУРСА (ИЗ ОПЫТА РАБОТЫ)

Autor

DOI:

https://doi.org/10.31261/pr.9150

Słowa kluczowe:

rosyjski dla początkujących, odwrócona klasa, wprowadzenie do języka rosyjskiego, materiały dydaktyczne w formacie wideo, relacje między pisownią a wymową, nauczanie poprawnej wymowy

Abstrakt

Nauczanie języka obcego wiąże się z problemami, które pojawiają się już na początkowym etapie nauki. W artykule przedstawiono sposoby rozwiązywania niektórych z nich poprzez organizację wybranych elementów procesu dydaktycznego podczas zajęć i poza nimi za pomocą modelu „odwróconej klasy” oraz wykorzystanie autorskich materiałów edukacyjnych (takich jak mapa pamięci, kurs wideo wprowadzający do nauki języka rosyjskiego, materiały wspomagające naukę czytania i sposoby pracy z nimi). W artykule zaprezentowano plany związane z doskonaleniem i rozwojem kursu wideo.

Biogram autora

Irena Matczyńska - UMK

Wykładowca Katedry Języków Słowiańskich Wydziału Humanistycznego Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Zajmuje się teorią i praktyką nauczania języka rosyjskiego oraz doskonaleniem organizacji procesu dydaktycznego i wprowadzaniem innowacyjnych metod nauczania. Publikuje artykuły poświęcone tematyce związanej z zainteresowaniami zawodowymi. Jest autorką podręcznika do nauki języka rosyjskiego od podstaw Język rosyjski dla Polaków, Toruń 2019 (cz. 1), 2020 (cz. 2) oraz współautorką podręcznika do nauki języka rosyjskiego od podstaw Русский язык, Charków 2009.

Bibliografia

Grzybowski, Stefan. Fonetyka rosyjska. Warszawa: Wyższa Szkoła Języków Obcych i Zarządzania Finansami AYANS, 2000.
Grzybowski, Stefan. Podstawy fonetyki rosyjskiej dla Polaków. Warszawa: WSiP,1983.
Grzybowski, Stefan. Zarys fonetyki opisowej języka rosyjskiego (wraz z ćwiczeniami). Skrypt dla studentów filologii rosyjskiej.Toruń: Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2007.
Ishchenko, Al’bina. „‘Perevornutyy klass’–- innovatsyonnay amodel’ obucheniya. Opyt prakticheskoy realizatsii na urokakh nemetskogo yazyka” [Ищенко, Альбина„ ‘Перевернутый класс’– инновационная модель обучения. Опыт практической реализации на уроках немецкого языка].”]<http://www.ug.ru/method_article/876>.
Lubimova, Nina Aleksandrovna. Tablitsy po russkoy fonetike. Metodicheskoye rukovodstvo k komplektu uchebnykh naglyadnykh materyalov. Moskva: Russkiyyazyk, 1990 [Любимова, Нина Александровна. Таблицы по русской фонетике. Методическое руководство к комплекту учебных наглядных материалов. Москва: Русский язык, 1990].
„Masterskaya Mariny Kurvits: Obrazovatel’nye innovatsii zhivut zdes’: Shto takoye perevornutyy klass i v chom ego zadacha” [„Мастерская Марины Курвитс: Образовательные инновации живут здесь: Что такое перевернутый класс и в чем его задача”]<http://marinakurvits.com/%D0%BF%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%B2%D0%B5%D1%80%D0%BD%D1%83%D1%82%D1%8B%D0%B9-%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D1%81%D1%81/>.
Obrazovatel’naya programma po russkomu yazyku kak inostrannomu: Elementarnyy uroven’. Bazovyy uroven’. Pervyy sertifikatsyonnyy uroven’. Moskva: Izdatel’stvo Ministerstva obrazovaniya Rossiyskoy Federatsii, 2001 [Образовательная программа по русскому языку как иностранному: Элементарный уровень. Базовый уровень. Первый сертификационный уровень. Москва: Издательство Министерства образования Российской Федерации, 2001].
Russkiy yazyk kak inostrannyy. Metodika obucheniya russkomy yazyku. (Ed.) Lysakova, Irina Pavlovna. Moskva: Vlados, 2004 [Русский язык как иностранный. Методика обучения русскому языку. (Ред.) Лысакова, Ирина Павловна. Москва: Владос, 2004].

Pobrania

Opublikowane

2020-09-07

Jak cytować

Matczyńska, I. (2020). ПЕРЕВЁРНУТОЕ ОБУЧЕНИЕ: ИНТЕЛЛЕКТ-КАРТА КАК ОСНОВА СОЗДАНИЯ ВИДЕОКУРСА (ИЗ ОПЫТА РАБОТЫ). Przegląd Rusycystyczny, 172(4). https://doi.org/10.31261/pr.9150