Iwan Wyrypajew i melodia tekstu dramatycznego

Autor

  • Paulina Charko-Klekot Uniwersytet Śląski w Katowicach

Słowa kluczowe:

Iwan Wyrypajew, dramat rosyjski, muzykalność, muzyka w literaturze

Abstrakt

The article attempts to characterize connections between literature and music in the dramatic works of Ivan Vyrypaev. On the basis of the writer’s plays (Oxygen, Illusions, Genesis No. 2, Delhi Dance), it indicates manifestations of musicality occurring on three levels: phonic, thematic, and compositional. Vyrypaev’s works — emotional, rich in language and innovative composition — are characterized by remarkable euphony, achieved mainly by syntactic and lexical parallelisms, and in the case of Oxygen also by the external dramatic structure.

Pobrania

Opublikowane

2015-08-22

Jak cytować

Charko-Klekot, P. (2015). Iwan Wyrypajew i melodia tekstu dramatycznego. Rusycystyczne Studia Literaturoznawcze, 25, 118–130. Pobrano z https://trrest.vot.pl/ojsus/index.php/RSL/article/view/14470

Numer

Dział

Dział główny