Ledwie znana, a wciągająca kulturowa historia techniki [Rec. Piotr Sitarski, Maria B. Garda, Krzysztof Jajko, Nowe media w PRL, Łódź 2020]

Autor

DOI:

https://doi.org/10.31261/WSN.2022.22.07

Słowa kluczowe:

historia techniki, nowe media, magnetowid, mikrokomputer, telewizja satelitarna

Abstrakt

Historia nowych mediów zaczyna się w Polsce w latach 80. XX wieku, czyli w państwie borykającym się z kryzysami: politycznym, społecznym, a z perspektywy techniki — najważniejszym — ekonomicznym. Autorzy recenzowanej książki omawiają i komentują początki trzech technologii: magnetowidów, mikrokomputerów i telewizji satelitarnej oraz czynniki wpływające na ich użytkowanie i rozwój w systemie socjalistycznym.

Bibliografia

Briggs A., Burke P., Społeczna historia mediów. Od Gutenberga do Internetu, przeł. J. Jedliński, Warszawa 2010.

Drew J., A Social History of Contemporary Democratic Media, New York 2015.

Gorman L., McLean D., Media i społeczeństwo. Wprowadzenie historyczne, przeł. A. Sadza, Kraków 2010.

Rothenbuhler E.W., Komunikacja rytualna. Od rozmowy codziennej do ceremonii medialnej, przeł. J. Barański, Kraków 2003.

Sitarski P., Garda M.B., Jajko K., Nowe media w PRL, Łódź 2020.

Pobrania

Opublikowane

2022-12-08

Jak cytować

Mazur, M. (2022). Ledwie znana, a wciągająca kulturowa historia techniki [Rec. Piotr Sitarski, Maria B. Garda, Krzysztof Jajko, Nowe media w PRL, Łódź 2020]. Wieki Stare I Nowe, 17(22), 1–7. https://doi.org/10.31261/WSN.2022.22.07

Numer

Dział

Artykuły recenzyjne i recenzje