Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Code of ethics
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 56 No. 14 (2018)
Vol. 56 No. 14 (2018)
Published:
2018-12-30
Articles
Psychosocial conditioning of aggressive behaviors in early adolescence
Marzanna Farnicka
7-26
PDF (Język Polski)
Psychospołeczne uwarunkowania roli sprawcy we wczesnej adolescencji
Marzanna Farnicka
7-26
PDF (Język Polski)
Tożsamość i agresja wśród adolescentów
Hanna Liberska
27-41
PDF (Język Polski)
Identity and aggression among adolescents
Hanna Liberska
27-41
PDF (Język Polski)
Relacje między agresywnością a poczuciem napięcia, kontrolą społeczną i kontaktami w środowisku przestępczym wśród uczniów szkół ponadgimnazjalnych
Marcin Jurczyk
42-62
PDF (Język Polski)
Relations between aggressiveness and a feeling of tension, social control and contacts in crime peer environment among high school students
Marcin Jurczyk
42-62
PDF (Język Polski)
Determinants of aggressive coping strategies in adolescents in situations of social conflict
Danuta Borecka-Biernat
63-76
PDF (Język Polski)
Wyznaczniki agresywnej strategii radzenia sobie dorastającej młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego
Danuta Borecka-Biernat
63-76
PDF (Język Polski)
Dręczenie rówieśnicze jako przedmiot analiz nastolatków. Perspektywa uczniów identyfikowanych przez rówieśników jako sprawcy przemocy, ofiary i uczniowie prospołeczni
Aleksandra Tłuściak-Deliowska
77-92
PDF (Język Polski)
Peer bullying as a subject of adolescents’ analysis. a perspective of students identified by peers as violence perpetrators, victims, and prosocial students
Aleksandra Tłuściak-Deliowska
77-92
PDF (Język Polski)
Świadek – kluczowy uczestnik dręczenia rówieśniczego (bullyingu). Rola czynników decydujących o podjęciu interwencji
Karolina Walczak-Człapińska
93-106
PDF (Język Polski)
Witness – a key participant of peer bullying. A role of factors determining an intervention
Karolina Walczak-Człapińska
93-106
PDF (Język Polski)
Psychospołeczne czynniki ryzyka zachowań agresywnych młodzieży
Anna Więcek-Durańska
107-133
PDF (Język Polski)
Psychosocial risk factors of aggressive youth behaviors
Anna Więcek-Durańska
107-133
PDF (Język Polski)
Postawy rodzicielskie a skłonność do impulsywnej agresji. Mediacyjna rola aleksytymii
Elżbieta Zdankiewicz-Ścigała, Joanna Sikora, Dawid Konrad Ścigała
134-154
PDF (Język Polski)
Parental attitudes and a tendency to impulsive aggression. A mediating role of alexithymia
Elżbieta Zdankiewicz-Ścigała, Joanna Sikora, Dawid Konrad Ścigała
134-154
PDF (Język Polski)
Agresja pomiędzy rodzeństwem – ciemna strona socjalizacji w rodzinie?
Grażyna Poraj, Magdalena Poraj-Weder
155-172
PDF (Język Polski)
Aggression between siblings – the dark side of socialization in the family
Grażyna Poraj, Magdalena Poraj-Weder
155-172
PDF (Język Polski)
Educational experiences from childhood as predictors of a trait, expression, and control of anger among young women
Monika Dominiak-Kochanek, Karolina Konopka
173-191
PDF (Język Polski)
Rodzinne uwarunkowania cechy, ekspresji i kontroli złości wśród młodych kobiet
Monika Dominiak-Kochanek, Karolina Konopka
173-191
PDF (Język Polski)
A shaping and a stability of convictions in aggressive behaviors – an analysis of biographical experiences (case study)
Agnieszka Jaros
192-203
PDF (Język Polski)
Kształtowanie się i stabilność przekonań w zachowaniach agresywnych – analiza doświadczeń biograficznych (case study)
Agnieszka Jaros
192-203
PDF (Język Polski)
Perfekcjonizm i agresja u osób uzdolnionych plastycznie
Martyna Romanowicz, Grażyna Poraj, Wiesława Limiont
204-229
PDF (Język Polski)
Perfectionism and aggression in artistically gifted persons
Martyna Romanowicz, Grażyna Poraj, Wiesława Limiont
204-229
PDF (Język Polski)
Kierunki badań nad dwujęzycznością – perspektywa psychologiczna
Łukasz Zaborek
231-249
PDF (Język Polski)
Directions of research on bilingualism – psychological perspective
Łukasz Zaborek
231-249
PDF (Język Polski)
Review of research on verbal aggression and aggressive forms of humor in educational contexts
Karolina Koszałkowska
251-260
PDF (Język Polski)
Konteksty szkolno-wychowawcze w badaniach nad agresją werbalną i agresywnymi formami humoru
Karolina Koszałkowska
251-260
PDF (Język Polski)
Social approval of violence against children – a picture and dynamics from a perspective of Polish society
Ewa Jarosz
261-272
PDF (Język Polski)
Społeczna aprobata przemocy wobec dzieci – obraz i dynamika w perspektywie społeczeństwa polskiego
Ewa Jarosz
261-272
PDF (Język Polski)
Drawing from experiences of working with children with developmental dysfunctions who present aggressive and auto-aggressive behaviors
Marta Korporowicz
273-282
PDF (Język Polski)
Z doświadczeń w pracy z dziećmi z dysfunkcjami rozwojowymi przejawiającymi zachowania agresywne i autoagresywne
Marta Korporowicz
273-282
PDF (Język Polski)
Current Issue
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Language
Język Polski
English