Miłość na szkolnym korytarzu – charakterystyka romantycznych związków adolescentów z perspektywy nauczycieli i uczniów

Autor

  • Kaczuba Adrianna Uniwersytet Łódzki, Instytut Psychologii
  • Zwardoń-Kuchciak Olga Uniwersytet Łódzki, Instytut Psychologii

Słowa kluczowe:

związki romantyczne, adolescenci, uczniowie, nauczyciele

Abstrakt

Realizowane badanie koncentrowało się na rozpoznaniu, jak uczniowie i nauczyciele postrzegają związki romantyczne tworzone przez adolescentów. Do tego celu opracowano narzędzie oparte na założeniach dyferencjału semantycznego Osgooda, składające się z 11 wymiarów. W badaniu udział wzięło 135 osób – 74 uczniów i 61 nauczycieli. Uzyskane wyniki wskazują, że zarówno uczniowie, jak i nauczyciele oceniają związki romantyczne młodzieży raczej pozytywnie, a ich postrzeganie jest zbliżone. Dla czterech spośród jedenastu wymiarów odnotowano jednak różnice statystycznie istotne. Najbardziej rozbieżne były oceny dotyczące trwałości związków adolescentów.

Pobrania

Opublikowane

2020-06-30

Numer

Dział

Articles