Opublikowane: 2022-08-04
Język: PL

Kiedy Van Gogh siedzi na trzepaku. Organizacja procesu nauczania przedmiotów muzyka i plastyka – planowanie działalności dydaktycznej w szkole podstawowej

Tytuły alternatywne

When Van Gogh Is Sitting on a Trestle: The Organization of the Teaching Process and the Planning of Teaching Activities for the Subjects Music and Visual Arts in Primary School (EN)

Jakub Adamczewski Logo ORCID

Abstrakt

W XXI wieku nauczanie muzyki i plastyki może być postrzegane jako klucz do rozwoju artystycznego dzieci. W artykule poruszono kwestię organizacji procesu nauczania przedmiotów muzyka i plastyka oraz planowania działalności dydaktycznej w szkole podstawowej. Głównym celem jest zaprezentowanie autorskich pomysłów i dobrych praktyk dydaktycznych, które pozwolą urozmaicić edukację artystyczną. Tego rodzaju wiedza, wynikająca zarówno z przeglądu literatury, jak i z doświadczeń pedagogicznych autora, może być cenna dla nauczycieli i badaczy zajmujących się nauczaniem i edukacją nauczycieli przedmiotów artystycznych na poziomie szkoły podstawowej.

(PL)

Teaching music and visual arts to children can be seen as the key to their development. In his article, Jakub Adamczewski discusses the current shape of the organization of the teaching and planning processes of these two subjects in the context of the Polish primary school. Adamczewski’s main aim is to present new ideas and good practices, as based on his teaching experience, in the hope that they can be used to improve art education. This kind of knowledge, deriving from both a review of the literature on this subject and pedagogical experience, may be of value for teachers and academics involved in the education of art teachers at the primary-school level.

(EN)

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Adamczewski, J. (2022). Kiedy Van Gogh siedzi na trzepaku. Organizacja procesu nauczania przedmiotów muzyka i plastyka – planowanie działalności dydaktycznej w szkole podstawowej. Chowanna, (2(57), 1–18. https://doi.org/10.31261/CHOWANNA.2021.57.04

Cited by / Share

Nr 2(57) (2021)
Opublikowane: 2023-02-01


ISSN: 0137-706X
eISSN: 2353-9682

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.