Published: 2022-08-04
Language: PL

Kiedy Van Gogh siedzi na trzepaku. Organizacja procesu nauczania przedmiotów muzyka i plastyka – planowanie działalności dydaktycznej w szkole podstawowej

Tytuły alternatywne

When Van Gogh Is Sitting on a Trestle: The Organization of the Teaching Process and the Planning of Teaching Activities for the Subjects Music and Visual Arts in Primary School (EN)

Jakub Adamczewski Logo ORCID

Abstract

W XXI wieku nauczanie muzyki i plastyki może być postrzegane jako klucz do rozwoju artystycznego dzieci. W artykule poruszono kwestię organizacji procesu nauczania przedmiotów muzyka i plastyka oraz planowania działalności dydaktycznej w szkole podstawowej. Głównym celem jest zaprezentowanie autorskich pomysłów i dobrych praktyk dydaktycznych, które pozwolą urozmaicić edukację artystyczną. Tego rodzaju wiedza, wynikająca zarówno z przeglądu literatury, jak i z doświadczeń pedagogicznych autora, może być cenna dla nauczycieli i badaczy zajmujących się nauczaniem i edukacją nauczycieli przedmiotów artystycznych na poziomie szkoły podstawowej.

(PL)

Teaching music and visual arts to children can be seen as the key to their development. In his article, Jakub Adamczewski discusses the current shape of the organization of the teaching and planning processes of these two subjects in the context of the Polish primary school. Adamczewski’s main aim is to present new ideas and good practices, as based on his teaching experience, in the hope that they can be used to improve art education. This kind of knowledge, deriving from both a review of the literature on this subject and pedagogical experience, may be of value for teachers and academics involved in the education of art teachers at the primary-school level.

(EN)

Download files

Citation rules

Adamczewski, J. (2022). When Van Gogh Is Sitting on a Trestle: The Organization of the Teaching Process and the Planning of Teaching Activities for the Subjects Music and Visual Arts in Primary School. Chowanna, (2(57), 1–18. https://doi.org/10.31261/CHOWANNA.2021.57.04

Cited by / Share

No. 2(57) (2021)
Published: 2023-02-01


ISSN: 0137-706X
eISSN: 2353-9682

Publisher
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

This website uses cookies for proper operation, in order to use the portal fully you must accept cookies.