Freinet C.: Gawędy Mateusza. Tłum. H. Semenowicz. Wyd. 2. PSAPCF, Otwock–Warszawa 1993.
Google Scholar
Gaweł A., Madej-Babula M., Urlińska M.M.: Eurosieroctwo seniorów a jakość ich życia – nowe wyzwania dla pedagogiki społecznej. „Studia Edukacyjne” 2014, nr 2, s. 135–144.
Google Scholar
Kaczmarski P.: Afekty, intencje, przypadki. Krytyka badań afektywnych w kręgu czasopisma „Nonsite”. „Litteraria Copernicana” [online], 9 listopada 2022, T. 42, nr 2, s. 47–60. https://doi.org/10.12775/LC.2022.020.
Google Scholar
Kędra M.: Cogito – szkoła z własnym obliczem. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2021.
Google Scholar
Kowalik S.: Krytyka braku krytycznego myślenia w nauce. W: Profile integralności humanisty/ki i nauk społecznych. Księga jubileuszowa dla Lecha Witkowskiego. Red. M. Jaworska-Witkowska, G. Piekarski. Adam
Google Scholar
Marszałek, Toruń 2020, s. 93–120.
Google Scholar
Matyjas B.: Społeczno-wychowawcze skutki eurosieroctwa. Na podstawie badań, przeprowadzonych wśród uczniów szkoły podstawowej. „Wychowanie w Rodzinie” 2017, T. 15, s. 39–52.
Google Scholar
Sztobryn S.: Pedagogika Nowego Wychowania. W: Pedagogika. Red. Z. Kwieciński, B. Śliwerski. T. 1. Wyd. 1., dodr. 3. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005, s. 278–292.
Google Scholar
Thomas W.I., Znaniecki F.: Chłop polski w Europie i Ameryce. T. 1: Organizacja grupy pierwotnej. Tłum. M. Metelska. Red. J. Chałasiński. Ludowa Spółdzielnia Wydawnicza, Warszawa 1976.
Google Scholar
Thomas W.I., Znaniecki F.: Chłop polski w Europie i Ameryce. T. 3: Pamiętnik imigranta. Tłum. S. Helsztyński. Red. J. Chałasiński. Ludowa Spółdzielnia Wydawnicza, Warszawa 1976.
Google Scholar
Thomas W.I., Znaniecki F.: Chłop polski w Europie i Ameryce. T. 4: Dezorganizacja i reorganizacja w Polsce. Tłum. I. Wyrzykowska. Ludowa Spółdzielnia Wydawnicza, Warszawa 1976.
Google Scholar
Witkowski L.: Humanistyka stosowana. Wirtuozeria, pasje, inicjacje. Profesje społeczne versus ekologia kultury. Oficyna Wydawnicza „Impuls”– WSB w Dąbrowie Górniczej, Kraków 2018.
Google Scholar
Witkowski L.: Przełom dwoistości w pedagogice polskiej. Historia, teoria, krytyka. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2013.
Google Scholar
Witkowski L.: Uroszczenia i transaktualność w humanistyce. Florian Znaniecki: dziedzictwo idei i jego pęknięcia. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2022.
Google Scholar
Witkowski L.: Wybuchowe idee dla pedagogiki i edukacji a procesy rozwoju duchowego. „Orbis Idearum” 2021, vol. 9 (1), s. 123–143.
Google Scholar
Znaniecki F.: Upadek cywilizacji zachodniej. W: Idem: „Humanizm i poznanie” i inne pisma filozoficzne. Rzeczywistość kulturową przeł. oraz całość do druku przygotował J. Wocial. Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1991, s. 235–458.
Google Scholar