Buchowski, Michał, Wojciech J. Burszta, O założeniach interpretacji antropologicznej. Warszawa: Wydawnictwo PWN, 1992.
Google Scholar
Burszta, Wojciech J. “Ojciec”. Polska Sztuka Ludowa. Konteksty 3 (1988), 211–212.
Google Scholar
Burszta, Wojciech J. Czytanie kultury. Pięć szkiców. Łódź: Instytut Etnologii i Antropologii Kulturowej UAM w Poznaniu, 1996.
Google Scholar
Burszta, Wojciech J. “Słowo od autora: pamiętać i interpretować”. W: Czytanie kultury. Pięć szkiców, 12–15. Łódź: Instytut Etnologii i Antropologii Kulturowej UAM w Poznaniu, 1996.
Google Scholar
Burszta, Wojciech J. “Antropologia i literatura”. W: Różnorodność i tożsamość. Antropologia jako kulturowa refleksyjność, 177–190. Poznań: Wydawnictwo Poznańskie, 2004.
Google Scholar
Burszta, Wojciech J. “Życie jako forma badania. Przypadek Paula Ricoeura”. W: Uwagi w kwestii poznania. Księga Jubileuszowa prof. Adama Palucha. Kolbuszowa, red. Jacek Bardan, Konrad Górny, 49–58. Wrocław: Muzeum Kultury Ludowej w Kolbuszowej, 2013.
Google Scholar
Burszta, Wojciech J. “Ojciec i piwnica wspomnień”. W: Od etnografii wsi do antropologii współczesności. Tom dedykowany pamięci Profesora Józefa Burszty w setną rocznicę urodzin, red. Wojciech Dohnal, 103–112. Poznań: Komitet Nauk Etnologicznych PAN, Instytut im. Oskara Kolberga, 2014.
Google Scholar
Burszta, Wojciech J. “W podwojonym cieniu. Zapiski z etnografii życia”. Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne 1 (2017), 158–170.
Google Scholar
Burszta, Wojciech J. Umykanie. Pomyślenia z etnografii życia (manuskrypt datowany na 2020).
Google Scholar
“Edukacyjne wymiary badań biograficznych/Educational Dimensions of Biographical Research”, numer specjalny czasopisma Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne, red. Danuta Urbaniak-Zając, Elżbieta Dubas, Marcin Kafar. Łódź: Wydawnictwo UŁ, 2017.
Google Scholar
Feyerabend, Paul F. Zabijanie czasu, przeł. Tomasz Bieroń. Kraków: Wydawnictwo Znak, 1996.
Google Scholar
Grad, Jan. “Antropologia kultury Wojciecha J. Burszty”. Nauka 3 (2021), 147–164.
Google Scholar
Jullien François. Une seconde vie. Commencer véritablement d’exister. Paris: Éditions Grasset et Fasquelle, 2017.
Google Scholar
Kafar, Marcin. “Wprowadzenie”. W: Biografie naukowe. Perspektywa transdyscyplinarna, red. Marcin Kafar, 7–11. Łódź: Wydawnictwo UŁ, 2011.
Google Scholar
Kafar, Marcin, Adam F. Kola. “Człowiek, życie i śmierć w kontekście etyczno-moralnych ‘praktyk humanistycznych’”. W: Etyczno-moralne aspekty “praktyk humanistycznych”, red. Marcin Kafar, Adam F. Kola, 23–39. Toruń – Łódź: Międzynarodowe Centrum Zarządzania Informacją ICIMSS, 2015.
Google Scholar
Kafar, Marcin, Sławomir Pasikowski, “Od tekstu do kontekstu. O praktyce upodmiotowiania w przestrzeniach twórczości naukowej – prolegomena”, Przestrzenie Teorii 34 (2020), 375–391.
Google Scholar
Kaniowska, Katarzyna. “Leiris i etnografia”. Polska Sztuka Ludowa. Konteksty 3–4 (2007), 270–273.
Google Scholar
Kirkegaard, Søren. Powtórzenie. Przedmowy, przeł. i oprac. Bronisław Świderski. Warszawa: Wydawnictwo W.A.B., 2000.
Google Scholar
Kubica, Grażyna. “Intelektualne epifanie, czyli o emocjach w nauce. Szkic autoetnograficzny”. W: Wyobrażone, przeżyte i przedstawione. Księga Jubileuszowa dla profesora Janusza Muchy, red. Łukasz Krzyżowski, Katarzyna Leszczyńska, Maria Szmeja, 40–49. Kraków: Nomos, 2019.
Google Scholar
Markowski, Michał P. Polityka wrażliwości. Wprowadzenie do humanistyki. Kraków: Universitas, 2013.
Google Scholar
Marynowicz-Hetka, Ewa. Pedagogika społeczna. Pojmowanie aktywności w polu praktyki. Łódź: Wydawnictwo UŁ, 2019.
Google Scholar
Richardson, Laurel. “Getting Personal. Writing-stories”. International Journal of Qualitative Studies in Education 14, no. 1 (2001), 33–38, https://doi.org/10.1080/09518390010007647.
Google Scholar
Richardson, Laurel, St. Pierre, Elizabeth A. “Pisanie jako metoda badawcza”, tłum. Marta Sałkowska. W: Metody badań jakościowych, red. Norman K. Denzin, Yvonna S. Lincoln, 457–482. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2009.
Google Scholar
Sendyka, Roma. Od kultury ja do kultury siebie. O zwrotnych formach w projektach tożsamościowych. Kraków: Universitas, 2015.
Google Scholar
Wejland, Andrzej P. “Spojrzeć na świat jak antropolog. Wyzwanie autobiograficzne”. W: Auto/biograficzne aspekty praktyk poznawczych, red. Marcin Kafar, 33–48. Łódź: Wydawnictwo UŁ, 2016.
Google Scholar