Polskiego nauczę się sam (?) [rec.] Natalia Ananiewa, T. Tichomirowa: Польский язык. Самоучитель для иачинающих

Autor

Abstrakt

brak

Biogram autora

Marcin Maciołek - dr, Katedra Międzynarodowych Studiów Polskich, Wydział Filologiczny, Uniwersytet Śląski w Katowicach, Polska.

Jego zainteresowania naukowe to: rozwój zasobu leksykalnego polszczyzny współczesnej i historycznej, wpływ techniki na ewolucję języka, gramatyka historyczna i historia języka polskiego, glottodydaktyka polonistyczna. Jest autorem kilku książek: Na tropie form i znaczeń słów (2015), Kształtowanie się nazw owadów w języku polskim. Procesy nominacyjne a językowy obraz świata (2013), Głoski polskie. Przewodnik fonetyczny dla cudzoziemców i nauczycieli uczących języka polskiego jako obcego (2012, wyd. drugie uzupełnione – 2014 wspólnie z J. Tambor, wyd. 3 uzupełnione – 2018), Tęczowa gramatyka języka polskiego w tabelach, cz. 1 i 2 (2009, 2010, 2012, 2016) oraz współredaktorem tomów Ruch w języku – język w ruchu (2012) i Granice w języku – język w granicach (2014).

Bibliografia

Achtelik A., Kita M., Tambor J., red., 2010, Sztuka i rzemiosło. Nauczyć Polski i polskiego, Katowice: Gnome.

Achtelik A., Niesporek­-Szamburska B., 2010, Bawimy się w polski 1. Podręcznik do nauki języka polskiego dla dzieci, Katowice: Śląskie Centrum Edukacji Regionalnej.

Drwal­-Straszakowa K., Martyniuk W., 2011, Powiedz to po polsku/Say it the polish Way. Ćwiczenia rozwijające sprawność rozumienia ze słuchu, Kraków: Universitas.

Gałyga D., 2011, Jak to łatwo powiedzieć… Ćwiczenia komunikacyjne dla początkujących A1, A2 (wersja polska), Kraków: Universitas.

Gębal P., 2010, Dydaktyka kultury polskiej w kształceniu językowym cudzoziemców. Podejście porównawcze, Kraków: Universitas.

Janowska I., 2010, Planowanie lekcji języka polskiego. Podręcznik i poradnik dla nauczycieli języków obcych, Kraków: Universitas.

Janowska I., 2011, Podejście zadaniowe do nauczania i uczenia się języków obcych. Na przykładzie języka polskiego jako obcego, Kraków: Universitas.

Krzanowska M., Romańska­Szeląg A., 2010, Testy semestralne wraz ze zbiorem ćwiczeń dla poziomu B1–C1, Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.

Krzywańska M., Wicińska T., 2010, Testy śródsemestralne i semestralne z języka polskiego (poziom A1 i A2), Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.

Lipińska E., Skorupa E., 2010, Polski bez tajemnic. Język polski dla studentów niemieckojęzycznych, cz. 1 i 2, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Machowska J., 2011, Gramatyka? Ależ tak! Ćwiczenia gramatyczne dla poziomu A2, Kraków: Universitas.

Rabiej A., Marczyńska H., Zaręba B., red., 2011, 40 koncepcji dobrych lekcji [płyta CD], Kraków: Universitas.

Ruszer A., 2011, Oswoić tekst. Podręcznik kompozycji i redakcji tekstów użytkowych dla poziomu B2 i C1, Kraków: Universitas.

Seretny A., 2011, Kompetencja leksykalna uczących się języka polskiego jako obcego w świetle badań ilościowych, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Stempek I., Stelmach A., Dawidek S., Szymkiewicz A., 2010, Polski. Krok po kroku, Kraków: Polish­courses.com.

Tambor A., oprac., 2011, Zofia Nałkowska „Przy torze kolejowym”, Tadeusz Borowski „Proszę państwa do gazu”, t. 8 serii Czytaj po polsku, Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.

Pobrania

Opublikowane

2020-12-13

Jak cytować

Maciołek, M. (2020). Polskiego nauczę się sam (?) [rec.] Natalia Ananiewa, T. Tichomirowa: Польский язык. Самоучитель для иачинающих. Postscriptum Polonistyczne, 10(2), 383–295. Pobrano z https://trrest.vot.pl/ojsus/index.php/PPol/article/view/10604