Przejdź do sekcji głównej
Przejdź do głównego menu
Przejdź do stopki
Open Menu
O CZASOPIŚMIE
O czasopiśmie
Zespół redakcyjny
Rada Programowa
Recenzenci
BIEŻĄCE PUBLIKACJE ONLINE
AKTUALNY NUMER
ARCHIWUM
ZGŁOSZENIA
ETYKA PUBLIKACYJNA
PROCES RECENZJI
POLITYKA PRYWATNOŚCI
OGŁOSZENIA
KONTAKT
Szukaj
Zarejestruj
Zaloguj
Strona domowa
/
Archiwum
/
Tom 10 Nr 2 (2012): Dydaktyka, glottodydaktyka - miejsca wspólne
Tom 10 Nr 2 (2012): Dydaktyka, glottodydaktyka - miejsca wspólne
Redaktorzy numeru: Bernadeta Niesporek-Szamburska, Małgorzata Wójcik-Dudek
Opublikowane:
2020-12-22
Pełny numer
PDF
W numerze
Prescriptum
Romuald Cudak
13-16
PDF
Doświadczanie języka i kultury. W stronę teorii (glotto)dydaktycznej
Kompetencja międzykulturowa w nauczaniu języka polskiego jako obcego
Urszula Żydek-Bednarczuk
19-30
PDF
Edukacja literacka cudzoziemców w sytuacji przemian
Romuald Cudak
31-40
PDF
Kilka uwag o tendencjach leksykalnych w nauczaniu języka polskiego jako obcego
Jolanta Tambor
41-54
PDF
Język polski (nie)jako obcy. Wyzwania nowej dekady
Jerzy Kowalewski
55-75
PDF
Hans-Georg Gadamer – doświadczanie granicy języka
Piotr Garncarek
77-95
PDF
Wpływ doświadczenia na proces lektury czytelnika. Refleksje dydaktyczne
Barbara Myrdzik
97-108
PDF
Ziemia niczyja. Zwroty badawcze w literaturoznawstwie i ich konsekwencje dla nauczania literatury
Krystyna Koziołek
109-126
PDF
Dlaczego warto uczyć interpretacji?
Ewa Jaskóła
127-136
PDF
Notatka uczniowska jako tekst edukacyjny
Jadwiga Kowalikowa
137-148
PDF
O niektórych możliwościach wykorzystania mandali w edukacji polonistycznej
Danuta Krzyżyk
149-162
PDF
Druga ojczyzna polszczyzna? O praktyce (glotto)dydaktycznej
Nauczanie kompetencji językowych w układzie zintegrowanym, czyli praktyka w praktyce
Anna Seretny, Ewa Lipińska
165-176
PDF
Proces przystosowania materiałów dydaktycznych z języka polskiego jako obcego do zasad podejścia zadaniowego
Iwona Janowska
177-198
PDF
Dialog kultur, czyli o podręczniku dla dzieci do nauczania języka polskiego jako drugiego
Aleksandra Achtelik, Bernadeta Niesporek-Szamburska
199-218
PDF
„Sapie, dyszy i dmucha”, czyli o interiekcjach w nauczaniu języka polskiego jako obcego i rodzimego
Agnieszka Madeja
219-230
PDF
Gimnazjalista czyta Redutę Ordona. O utworach z kontekstem historycznym w kształceniu polonistycznym
Ewa Horwath
231-240
PDF
Straszno i śmieszno. Balladyna Juliusza Słowackiego i jej lektura w szkole
Krzysztof Biedrzycki
241-250
PDF
Zwierzęta a dydaktyka literatury. Wokół szkolnej lektury powieści Olgi Tokarczuk Prowadź swój pług przez kości umarłych
Małgorzata Wójcik-Dudek
251-261
PDF
Po polsku nie tylko się mówi! Metodyka nauczania kultury w dydaktyce polonistycznej w Chinach
Li Yinan
263-273
PDF
Jaki jest piesek? Śliczny. O recepcji twórczości Wisławy Szymborskiej wśród japońskich studentów
Barbara Morcinek
275-283
PDF
O nauczaniu kultury języka polskiego za granicą. Świadomość normatywna ukraińskiego studenta polonisty (na przykładzie lwowskiej polonistyki)
Ałła Krawczuk
285-301
PDF
Przepraszam, proszę, dziękuję – o polskiej i rosyjskiej etykiecie językowej*
Jaśmina Puchała
303-325
PDF
Głosy ze świata
Wstęp
Romuald Cudak
330-332
PDF
Głos ze świata...
Helena Kazancewa
333-336
PDF
Głos ze świata...
Natalia Ananiewa, Olga Leszkowa
337-339
PDF
Głos ze świata...
László Kálmán Nagy
341-345
PDF
Głos ze świata...
Aleksandra Boratyńska, Andrea F. De Carlo
347-349
PDF
Głos ze świata...
Anna Demadre-Synoradzka
351-353
PDF
Głos ze świata...
Kinga Kosmala
355-356
PDF
Głos ze świata...
Andrzej Ruszer
357-358
PDF
Głos ze świata...
Sung-Eun Czoi
359-360
PDF
Głos ze świata...
Tokimasa Sekiguchi
361-364
PDF
Sprawozdania
Jak reaktywować klasykę w szkole?
Karolina Jędrych
367-370
PDF
Kim TERAZ jesteś Kopciuszku?
Małgorzata Wójcik-Dudek
371-376
PDF
Recenzje
Czy kultury można nauczyć?[rec.] Jerzy Kowalewski: Kultura polska jako obca?
Aleksandra Achtelik
379-382
PDF
Polskiego nauczę się sam (?) [rec.] Natalia Ananiewa, T. Tichomirowa: Польский язык. Самоучитель для иачинающих
Marcin Maciołek
383-295
PDF
Przez zabawę uczyć polszczyzny [rec.] Aleksandra Achtelik, Bernardeta Niesporek-Szamburska: Bawimy się w polski 1. Podręcznik do nauki języka polskiego dla dzieci
Maria Wacławek
297-302
PDF
Informacje
dla czytelników
dla autorów
dla bibliotekarzy
##plugins.block.makeSubmission.linkLabel##
##plugins.block.makeSubmission.linkLabel##