Nie mogę dłużej udawać dostępnej

Autor

  • Anna Marchewka Uniwersytet Jagielloński w Krakowie

Słowa kluczowe:

new poetical languages, literature and audio-visual art, identity, maturation, minimalism

Abstrakt

Natalia Malek undertakes a task of finding a possibility of translation between the languages of prosaic/poetic and visual arts, thus struggling to widen the spectrum of artistic expression. Her actions aim to intensify the form of the poem, which results in her leaning towards daring minimalism. Malek’s poems have gone a long way from life images with an ordered plot to concise linguistic images which strive towards deeper meanings and open up questions about identity and the art of poetry.

Bibliografia

Malek Natalia, 2010: Pracowite popołudnia. Warszawa: Staromiejski Dom Kultury.

Malek Natalia, 2014: Szaber. Il. Joanna Grochocka. Warszawa: Staromiejski Dom Kultury.

Malek Natalia, 2017: Kord. Fot. Anna Grzelewska. Poznań–Warszawa: Wydawnictwo Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej i Centrum Animacji Kultury–Staromiejski Dom Kultury.

Pobrania

Opublikowane

2018-06-29

Jak cytować

Marchewka, A. (2018). Nie mogę dłużej udawać dostępnej. Śląskie Studia Polonistyczne, 11(1), 165–173. Pobrano z https://trrest.vot.pl/ojsus/index.php/SSP/article/view/8673