Centralna Komisja Egzaminacyjna (2016). Rozkłady wyników i parametry statystyczne rozkładu wyników egzaminu gimnazjalnego w kwietniu 2016. Retrieved from https://www.cke.edu.pl/images/_EGZAMIN_GIMNAZJALNY/Informacje_o_wynikach/2016/20160615%20GIMNAZJUM%20Wstepne%20informacje%20o%20wynikach%20ROZKLADY.pdf
Google Scholar
Central Statistical Office (2016). Education in 2015/2016 School Year. Retrieved from http://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/edukacja/edukacja/oswiata-i-wychowanie-w-roku-szkolnym-20152016,1,11.html
Google Scholar
Dörnyei, Z., & Csizér, K. (2012). How to design and analyze surveys in SLA research? In A. Mackey & S. Gass (Eds.), Research methods in second language acquisition: A practical guide (pp. 74-94). Malden, MA: Wiley-Blackwell. Retrieved from http://www.zoltandornyei.co.uk/uploads/2012-dornyei-csizer-rmsla.pdf
Google Scholar
Dörnyei, Z., & Ushioda, E. (2011). Teaching and researching motivation (2nd ed.). Harlow: Longman.
Google Scholar
Dörnyei, Z. (2007). Research methods in applied linguistics: Quantitative, qualitative and mixed methodologies. Oxford: Oxford University Press.
Google Scholar
Dörnyei, Z. (2003). Questionnaires in second language research: construction, administration and processing. London: Routlege.
Google Scholar
Dörnyei, Z. (1998). Motivation in second and foreign language learning. Language Teaching, 31, 117-135.
Google Scholar
Dörnyei, Z. (1994). Motivation and motivating in the foreign language classroom. The Modern Language Journal Vol. 78, No. 3 273-284.
Google Scholar
Gardner, R. C. (2004). Attitude Motivation Test Battery: International AMTB research project. Canada: The University of Western Ontario. Retrieved from http://publish.uwo.ca/~gardner/docs/englishamtb.pdf
Google Scholar
Gabryś-Barker, D. (Ed.). (2011). Action research in teacher development. Katowice: Wyd. Uniw. Śl.
Google Scholar
Harkness, J. A. (2008). Comparative survey research: Goals and challenges. In E. D. De Leeuw, J. J. Hox, & D. A. Dillman (Eds.), International handbook of survey methodology (pp. 56–77). New York, NY: Lawrence Erlbaum.
Google Scholar
Horowitz, E. & Horowitz, M. & Cope J. (1986). Foreign language classroom anxiety. The Modern Language Journal Vol. 70, No. 2, 125-132.
Google Scholar
Macintyre, P. & Charos, C. (1996). Personality, attitudes, and affects as predictors of second language communication. Journal of Language and Social Psychology 15 (1), 3-26.
Google Scholar
Michońska-Stadnik, A. (2008). Pojęcie motywacji-wczoraj, dziś i jutro. In
Google Scholar
Michońska-Stadnik, A. & Wąsik, Z. (Eds.), Nowe spojrzenie na motywację w dydaktyce języków obcych (pp. 107-116). Wrocław: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Filologicznej we Wrocławiu.
Google Scholar
Nunan, D. (1992). Research methods in language learning. Cambridge: CUP.
Google Scholar
Perspektywy (2017). Ranking liceów 2017 – Śląskie. Retrieved from http://www.perspektywy.pl/portal/index.php?option=com_content&view=article&id=3239:ranking-liceow-2017-woj-slaskie&catid=221&Itemid=424&strona=2
Google Scholar
Polyanna [Blogger’s screen name] (2016) Badanie znajomości angielskiego – dobre wieści, blog post, 29, January. Retrieved from http://www.mumslittlelinguist.com/2016/01/badanie-znajomosci-angielskiego-dobre.html
Google Scholar
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. Retrieved from http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20130000393
Google Scholar
Smoczyńska, A. (Ed.) (2014). The System of Education in Poland. Retrieved from http://www.fss.org.pl/sites/fss.org.pl/files/the-system_2014_www_0.pdf
Google Scholar
Wilczyńska, W., & Michońska-Stadnik, A. (2010). Metodologia badań w glottodydaktyce. Kraków: Wyd. Avalon.
Google Scholar
Wallace, M. J. (1998). Action research for language teachers. Cambridge: CUP.
Google Scholar