Tematyka dziecięco­‍‑młodzieżowa w badaniach naukowych i praktyce dydaktycznej Katedry Dydaktyki Języka i Literatury Polskiej

Autor

DOI:

https://doi.org/10.31261/TPDJP.2019.28.14

Słowa kluczowe:

literature for children and teenagers, Mieczysława Mitera-Dobrowolska, Zofia Adamczykowa, Chair of Linguistic Didactics and Polish Literature

Abstrakt

The sketch characterizes the research areas of the staff of the Chair of Linguistic Didactics and Polish Literature, and especially the one devoted to literature for children and teenagers. The author of the article presents the beginnings and development of reflection on writing for a young reader, which, thanks to the involvement of Mieczysława Mitera-Dobrowolska, Zofia Adamczykowa and other employees, has become the foundation of studies on “other” literature, and thus the hallmark of Katowice’s teaching of Polish literature and language among other Polish universities.

Bibliografia

Jędrych K.: Portret dziewczynki, dziewczyny i kobiety w powieściach Marii Krüger. Katowice 2017.

Ogłoza E.: Wokół opowieści Hansa Christiana Andersena. O radości czytania. Katowice 2014.

Przyboś J.: Zapiski bez daty. Warszawa 1970.

Szmytrowska -Adamczykowa Z.: Maria Dąbrowska. Pisarstwo dla dzieci. Katowice 1979.

Śląsk chciał być polski. Wspomnienia młodzieży śląskiej z lat okupacji hitlerowskiej 1939—1945. Wybór i oprac. M. Mitera­‍‑Dobrowolska; współpraca K. Heska­‍‑Kwaśniewicz. Katowice 1984.

Wójcik­‍‑Dudek M.: Praktyki postpamięci w polskiej literaturze XXI wieku dla dzieci i młodzieży. Katowice 2016.

Pobrania

Opublikowane

2019-12-29

Jak cytować

Heska‑Kwaśniewicz, K. (2019). Tematyka dziecięco­‍‑młodzieżowa w badaniach naukowych i praktyce dydaktycznej Katedry Dydaktyki Języka i Literatury Polskiej. Z Teorii I Praktyki Dydaktycznej Języka Polskiego, 28, 177–183. https://doi.org/10.31261/TPDJP.2019.28.14

Numer

Dział

Varia