Edukacja cyfrowa: klucz do sukcesu w XXI wieku

Autor

  • Olimpia Orządała Uniwersytet Śląski w Katowicach
  • Monika Karwacka Uniwersytet Śląski w Katowicach

Słowa kluczowe:

kompetencje cyfrowe, transformacja cyfrowa, edukacja cyfrowa, ChatGPT

Abstrakt

Pod koniec 2023 roku Eurostat opublikował raport dotyczący kompetencji cyfrowych. Co najmniej podstawowe umiejętności w tym zakresie posiada 56% obywateli Unii Europejskiej w wieku 16–74 lat. Najwyższy odsetek odnotowano w Holandii (83%), Finlandii (82%) i Danii (70%), najniższy zaś w Rumunii (28%), Bułgarii (36%) i Polsce (44%). Liczby te nie napawają optymizmem, gdy uświadomimy sobie, jaką rolę w naszym życiu odgrywa cyfrowość. W 2030 roku minimum 80% obywateli Unii Europejskiej powinno mieć przynajmniej podstawowe umiejętności cyfrowe. Taki cel zakłada program unijny wyznaczający kierunek transformacji cyfrowej w Europie.

Opublikowane

2024-04-19

Jak cytować

Orządała, O., & Karwacka, M. (2024). Edukacja cyfrowa: klucz do sukcesu w XXI wieku. No Limits, (1(9), 24–25. Pobrano z https://trrest.vot.pl/ojsus/index.php/no_limits/article/view/17411