Misja uczniów (Łk 10,1–16)

Autor

  • Artur Malina Uniwersytet Śląski w Katowicach

Abstrakt

Znaczenie teologiczne misji siedemdziesięciu dwóch uczniów (Łk 10,1–16) odsłania się pełniej i wyraźniej zarówno w najbliższym kontekście, jak i w całości Łukaszowego Dzieła – Ewangelii i Dziejów Apostolskich. W najbliższym kontekście bezpośrednio poprzedzającym ujawnia się kontrast z negatywną postawą wysyłanych (Łk 9,51–56) i powołanych (9,57–62), a w kontekście następującym (Łk 10,17–24) zadanie uczniów i jego realizacja zostają skomentowane przez Jezusa. Wydarzenie w Ewangelii stanowi antycypację misji uczniów po wniebowstąpieniu Jezusa. Źródłem i fundamentem obydwu misji jest osoba i działanie Jezusa.

Opublikowane

2023-10-05

Jak cytować

Malina, A. (2023). Misja uczniów (Łk 10,1–16). Śląskie Studia Historyczno-Teologiczne, 38, 9–19. Pobrano z https://trrest.vot.pl/ojsus/index.php/ssht/article/view/16968

Numer

Dział

Artykuły naukowe