Z doświadczeń w pracy z dziećmi z dysfunkcjami rozwojowymi przejawiającymi zachowania agresywne i autoagresywne

Autor

  • Marta Korporowicz

Słowa kluczowe:

niepełnosprawność, agresja, autoagresja, autyzm, terapia

Abstrakt

Artykuł poświęcono problematyce zachowań agresywnych i autoagresywnych, z którymi zmagają się terapeuci dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi. Terapeuci często zmagają się z problemem agresji zarówno fizycznej, werbalnej, bezpośredniej, jak i pośredniej. Wśród dysfunkcji rozwojowych, o których jest mowa w artykule, można wymienić autyzm, zespół Aspergera, upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim, zespołem Downa i ADHD. Celem pracy jest dzielenie się doświadczeniem związanym z zachowaniami agresywnymi i autoagresywnymi przejawianymi przez dzieci z trudnościami rozwojowymi oraz podanie przykładowych interwencji, które były skuteczne w pokonaniu przedstawionych trudności. Podane przykłady trudnych zachowań dzieci, jak również sposoby radzenia sobie z nimi pochodzą z doświadczeń autora artykułu.

Pobrania

Opublikowane

2018-12-30

Numer

Dział

Articles