Transformace učiva slovotvorby, A-didaktické situace [Transformacja materiału słowotwórczego. Sytuacje dydaktyczne]

Autor

DOI:

https://doi.org/10.31261/TPDJP.2021.30.11

Słowa kluczowe:

język czeski, sytuacja dydaktyczna, dydaktyka języka czeskiego, eksperyment, konstruktywizm, słowotwórstwo, znaczenie przedrostka

Abstrakt

W artykule opisano sytuację dydaktyczną, w której realizowany był wybrany temat z zakresu słowotwórstwa. Autorka stara się teorię sytuacji dydaktycznych zastosować w programie nauczania słowotwórstwa w szkole podstawowej. W tekście szczegółowo opisano przebieg i wynik przeprowadzonego eksperymentu w nauczaniu.

Bibliografia

Čechová M.: Historické perspektivy výuky češtiny — Nadějné vyhlídky v minulosti. „Didaktické studie“ 2020, roč. 12, č. 1, s. 101—112.

Hájková E.: Didaktika českého jazyka pro 21. století. „Didaktické studie“ 2011, roč. 3, č. 2, s. 57—60.

Novotná J.: Komunikace ve škole a v přípravě učitelů. V: Sborník příspěvků Mezinárodní konference ICPM ՚05. Vyd. J. Přívratská, J. Příhonská, D. Andrejsová. TU v Liberci, Liberec 2006.

Pacovská J.: Didaktika českého jazyka pohledem kognitivní lingvistiky. „Didaktické studie“ 2011, roč. 3, č. 2, s. 61—71.

Šmejkalová M.: Teorie didaktických situací — nová výzva pro didaktiku morfologie českého jazyka. „Didaktické studie“ 2012, roč. 4, č. 1, s. 42—64.

Štěpáník S.: Konstruktivistické paradigma ve vyučování českému jazyku. „Didaktické studie“ 2011, roč. 3, č. 2, s. 73—78.

Štěpáník S.: Školní výpravy do krajiny češtiny. Didaktika českého jazyka pro základní školy. Fraus, Plzeň 2020.

Opublikowane

2021-12-21

Jak cytować

Strejčková, L. (2021). Transformace učiva slovotvorby, A-didaktické situace [Transformacja materiału słowotwórczego. Sytuacje dydaktyczne]. Z Teorii I Praktyki Dydaktycznej Języka Polskiego, 30, 169–183. https://doi.org/10.31261/TPDJP.2021.30.11

Numer

Dział

Edukacja językowa