Przejdź do sekcji głównej
Przejdź do głównego menu
Przejdź do stopki
Open Menu
Bieżące Publikacje Online
Aktualny numer
Archiwum
O czasopiśmie
O czasopiśmie
Cel i zakres tematyczny czasopisma
Zespół redakcyjny i Rada naukowa
Recenzenci
Polityka wydawnicza
Polityka otwartego dostępu
Etyka publikacji
Proces recenzji
Prawa autorskie
Polityka prywatności
Przesyłanie tekstów
Ogłoszenia
Kontakt
Szukaj
Zarejestruj
Zaloguj
Strona domowa
/
Archiwum
/
Tom 30 (2021)
Tom 30 (2021)
Opublikowane:
2021-12-30
Pełny numer
ZTiPDJP 2021 całość
Spis treści
Table of contents
Noty o Autorach
Metryczka
Wstęp
Ewa Jaskółowa, Ivana Dobrotová
7-9
PDF
„O czterech terapeutyczno-korygujących opowieściach o świecie, o prze-budowie świata i innych powinnościach dydaktyki humanistycznej w czasach kryzysów”. Z Profesorem Tadeuszem Sławkiem rozmawia Magdalena Ochwat
Tadeusz Sławek, Magdalena Ochwat
11-17
PDF
Edukacja literacka i kulturowa
Edukacja literacka wobec wyzwań współczesności — próba diagnozy i propozycje rozwiązań
Maciej Michalski
21-44
PDF
Tokarczuk dla wszystkich. Adaptacja tekstu prozatorskiego do nauczania języka polskiego jako obcego na niższych poziomach zaawansowania
Elżbieta Koziołkiewicz
45-63
PDF
Im dalej w las, tym więcej drzew? Kształtowanie wrażliwości na naturę w edukacji polonistycznej w szkole podstawowej
Aleksandra Lange
65-80
PDF
Literackie patrzenie rękami. Młodzi bohaterowie literaccy z niepełnosprawnościami — zaproszenie do dialogu
Katarzyna Skoczek
81-95
PDF
Edukacja językowa
Związek między reformą założeń, procesu i rezultatów nauczania języka czeskiego
Stanislav Štěpáník
99-115
PDF
Taksonomia sprawności słuchania i mówienia w języku polskim jako ojczystym
Marta Chyb-Winnicka, Anna Tabisz
117-135
PDF
Koncept SPRAVEDLNOST v českém jazykovém obrazu světa studentů bohemistiky [Pojęcie SPRAWIEDLIWOŚCI w czeskim językowym obrazie świata wśród studentów bohemistyki]
Ladislav Janovec
137-148
PDF (Czeski)
Bo v. ponieważ i inne spójniki w mówionym i pisanym Kartka z dziejów mylnych mniemań
Kordian Bakuła
149-167
PDF
Transformace učiva slovotvorby, A-didaktické situace [Transformacja materiału słowotwórczego. Sytuacje dydaktyczne]
Lucie Strejčková
169-183
PDF (Czeski)
Varia
Nowe wyzwania glottodydaktyki polonistycznej w Chińskiej Republice Ludowej
Jagna Malejka
187-206
PDF
Uwagi językoznawcy o kompetencjach odpornościowych (na podstawie profesji nauczyciela akademickiego)
Anetta Bogusława Strawińska
207-222
PDF
Artykuły recenzyjne
Perspektywa porównawcza w dydaktyce języka ojczystego
Bernadeta Niesporek-Szamburska
225-238
PDF
(D)ocenić szkołę?
Magdalena Ochwat
239-249
PDF
Nie tylko po lekcjach…
Małgorzata Latoch-Zielińska
251-262
PDF