SI w sali wykładowej

Autor

  • Tomek Grząślewicz Uniwersytet Śląski w Katowicach
  • Agnieszka Nowak-Brzezińska Uniwersytet Śląski w Katowicach

Słowa kluczowe:

kształcenie akademickie, metody nauczania, ChatGPT, sztuczna inteligencja

Abstrakt

Obsługa pieców w warunkach szkodliwych dla zdrowia, praca z niebezpiecznymi maszynami, przenoszenie ciężkich produktów w magazynie... W wykonywaniu niektórych czynności urządzenia sterowane sztuczną inteligencją powinny nas zastąpić niemal bezdyskusyjnie. Trudniej będzie nam się przyzwyczaić do podróżowania autobusami bez kierowców, choć autonomiczne pojazdy stopniowo są już wprowadzane do transportu publicznego. Przyspieszenie rozwoju dużych modeli językowych – z głośnym ChatGPT na czele – spowodowało natomiast znaczne ożywienie dyskusji na temat roli narzędzi SI w nauczaniu uniwersyteckim. Wszyscy zgadzają się co do jednego: na naszych oczach radykalnie zmienia się model kształcenia akademickiego, jakie znaliśmy do tej pory.

Opublikowane

2024-04-19

Jak cytować

Grząślewicz, T., & Nowak-Brzezińska, A. (2024). SI w sali wykładowej. No Limits, (1(9), 26–27. Pobrano z https://trrest.vot.pl/ojsus/index.php/no_limits/article/view/17412