Development of verbal expression in pre-school children

Authors

DOI:

https://doi.org/10.31261/LOGOPEDIASILESIANA.2020.09.09

Keywords:

child’s speech development, verbal expression, learning through playing

Abstract

Efforts to develop verbal expression in children should take into account the multifaceted dimension and complex character of linguistic abilities. The article presents the results of studies on developing the pre-school child’s verbal expression with the use of thematic activities in working with children. The investigations used quantitative-qualitative methods, taking into account the frequency and increase in vocabulary, length of utterance (number of words), and the number and average of words in a sentence-utterance.

References

Bokus, B., & Shugar, G.W. (eds.), 2007. Psychologia języka dziecka. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.

Brzezińska, A., Czuba, T., Lutomski, G., & Smykowski, B. (eds.), 1995. Dziecko w zabawie i świecie języka. Poznań: Zysk i S-ka.

Kwiatkowska, M. (ed.), 1985. Podstawy pedagogiki przedszkolnej. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.

Żebrowska, M. (ed.), 1986. Psychologia rozwojowa dzieci i młodzieży. Warszawa: PWN.

Przetacznik-Gierowska, M., & Makiełło-Jarża, G. (eds.), 1989. Podstawy psychologii ogólnej. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.

Hemerling, W., 1990. Zabawy w nauczaniu początkowym. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.

Wengiera, Ł.A. (ed.), 1984. Gry dydaktyczne dla dzieci w wieku przedszkolnym. Transl. C. Kunkiewicz-Waligóra. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.

Downloads

Published

2020-12-29

How to Cite

Przybyla, O. (2020). Development of verbal expression in pre-school children. Logopedia Silesiana, (9), 1–10. https://doi.org/10.31261/LOGOPEDIASILESIANA.2020.09.09