Rozwijanie ekspresji werbalnej dzieci w wieku przedszkolnym

Autor

DOI:

https://doi.org/10.31261/LOGOPEDIASILESIANA.2020.09.09

Słowa kluczowe:

rozwój mowy dziecka, ekspresja werbalna, uczenie poprzez zabawę

Abstrakt

W dążeniach do rozwijania ekspresji werbalnej dzieci powinno się uwzględniać wieloaspektowy wymiar i złożony charakter zdolności językowych. W artykule zostały przedstawione wyniki badań nad rozwijaniem ekspresji werbalnej dziecka w wieku przedszkolnym pod wpływem wykorzystania tematycznych zabaw w pracy z dziećmi. W badaniach zastosowano metody ilościowo-jakościowe, uwzględniając frekwencję i przyrost słownictwa, długość wypowiedzi (liczbę słów), liczbę i średnią słów w wypowiedzeniu.

Bibliografia

Bokus, B., & Shugar, G.W. (eds.), 2007. Psychologia języka dziecka. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.

Brzezińska, A., Czuba, T., Lutomski, G., & Smykowski, B. (eds.), 1995. Dziecko w zabawie i świecie języka. Poznań: Zysk i S-ka.

Kwiatkowska, M. (ed.), 1985. Podstawy pedagogiki przedszkolnej. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.

Żebrowska, M. (ed.), 1986. Psychologia rozwojowa dzieci i młodzieży. Warszawa: PWN.

Przetacznik-Gierowska, M., & Makiełło-Jarża, G. (eds.), 1989. Podstawy psychologii ogólnej. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.

Hemerling, W., 1990. Zabawy w nauczaniu początkowym. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.

Wengiera, Ł.A. (ed.), 1984. Gry dydaktyczne dla dzieci w wieku przedszkolnym. Transl. C. Kunkiewicz-Waligóra. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.

Opublikowane

2020-12-29

Jak cytować

Przybyla, O. (2020). Rozwijanie ekspresji werbalnej dzieci w wieku przedszkolnym. Logopedia Silesiana, (9), 1–10. https://doi.org/10.31261/LOGOPEDIASILESIANA.2020.09.09