Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Code of ethics
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 57 No. 15 (2019)
Vol. 57 No. 15 (2019)
Published:
2019-06-30
Articles
How do preschool children justify the use of figurative language. Data from research with irony comprehension task
Natalia Banasik-Jemielniak, Barbara Bokus
7-37
PDF (Język Polski)
Jak dzieci w wieku przedszkolnym uzasadniają użycie języka figuratywnego. Dane z badań z zastosowaniem Zadania Rozumienia Ironii (ZRI)
Natalia Banasik-Jemielniak, Barbara Bokus
7-37
PDF (Język Polski)
Cechy osobowości i poczucie kontroli w sytuacjach sukcesów i niepowodzeń wśród uczniów pierwszych klas gimnazjum
Sara Filipiak, Beata Łubianka
38-62
PDF (Język Polski)
Personality traits and locus of control in situations of successes and failures among first grade junior high school students
Sara Filipiak, Beata Łubianka
38-62
PDF (Język Polski)
Inteligencja i kreatywność adolescentów w kontekście postaw wychowawczych ich rodziców
Lucyna Teresa Bakiera, Agnieszka Sagan-Paprocka
63-78
PDF (Język Polski)
Intelligence and creativity of adolescents in the context of their parents’ educational attitudes
Lucyna Teresa Bakiera, Agnieszka Sagan-Paprocka
63-78
PDF (Język Polski)
Ocena zdrowia psychicznego studentów w wymiarze pozytywnym i negatywnym Inwentarz Zdrowia Psychicznego (IZP)
Sylwia Kluczyńska, Ewa Witkowska, Lidia Zabłocka-Żytka, Jan Czesław Czabała, Ewa Sokołowska
79-98
PDF (Język Polski)
Assessment of students’ mental health in positive and negative aspect. Mental health inventory (IZP)
Sylwia Kluczyńska, Ewa Witkowska, Lidia Zabłocka-Żytka, Jan Czesław Czabała, Ewa Sokołowska
79-98
PDF (Język Polski)
The Dilemma of Psychology: Objective without an Object?
Georg Lind
99-110
PDF (Język Polski)
Wielokulturowość w pracy psychologa: etyka i praktyka w kontekście diagnozy klinicznej i pracy terapeutycznej
Adam Anczyk, Halina Grzymała-Moszczyńska, Agnieszka Krzysztof-Świderska, Jacek Prusak
111-125
PDF (Język Polski)
Multiculturalism in the work of psychologists: ethics and practice in a context of clinical diagnosis and therapeutic work
Adam Anczyk, Halina Grzymała-Moszczyńska, Agnieszka Krzysztof-Świderska, Jacek Prusak
111-125
PDF (Język Polski)
Wielokulturowość nowym wyzwaniem etycznym w pracy polskich psychologów szkolnych i akademickich
Adam Anczyk, Halina Grzymała-Moszczyńska, Agnieszka Krzysztof-Świderska, Jacek Prusak
126-138
PDF (Język Polski)
Multiculturalism as a new ethical challenge for polish school and academic psychologists
Adam Anczyk, Halina Grzymała-Moszczyńska, Agnieszka Krzysztof-Świderska, Jacek Prusak
126-138
PDF (Język Polski)
Between confidentiality policy and an obligation to denounce – does polish law ignore or protect professional secrecy of psychologists?
Maciej Bocheński
139-151
PDF (Język Polski)
Pomiędzy zasadą poufności zawodowej a obowiązkiem denuncjacji – czy polskie prawo lekceważy, czy chroni tajemnicę zawodową psychologa?
Maciej Bocheński
139-151
PDF (Język Polski)
Kodeks etyczno-zawodowy psychologa – analiza krytyczna wybranych zagadnień
Jarosław Kucharski
152-165
PDF (Język Polski)
An ethical-professional code of a psychologist – a critical analysis of chosen issues
Jarosław Kucharski
152-165
PDF (Język Polski)
The amendment of the Code of Ethics for Psychologists – assumptions and basis of the project
Anna Bogatyńska-Kucharska, Katarzyna Sikora, Małgorzata Steć
166-178
PDF (Język Polski)
Nowelizacja Kodeksu Etyczno-Zawodowego Psychologa – założenia i odstawy projektu
Anna Bogatyńska-Kucharska, Katarzyna Sikora, Małgorzata Steć
166-178
PDF (Język Polski)
The amendment of the Code of Ethics for Psychologists by the Polish Psychological Association
Anna Bogatyńska-Kucharska, Małgorzata Steć, Katarzyna Sikora, Marcin Szafrański
179-187
PDF (Język Polski)
Nowelizacja Kodeksu Etyczno-Zawodowego Psychologa Polskiego Towarzystwa Psychologicznego
Anna Bogatyńska-Kucharska, Małgorzata Steć, Katarzyna Sikora, Marcin Szafrański
179-187
PDF (Język Polski)
Konstanz Method of Dilemma-Discussion (KMDD®) an its application in the process of ethical education of psychologists
Małgorzata Steć
189-203
PDF (Język Polski)
Konstancka Metoda Dyskusji Nad Dylematem (KMDD®) i możliwość jej zastosowania w procesie kształcenia etycznego psychologów
Małgorzata Steć
189-203
PDF (Język Polski)
Wybrane aspekty etyczne w pracy psychoterapeuty na podstawie analizy przepisów, zbiorów zasad etycznych oraz opracowań odnoszących się do prowadzenia psychoterapii w Polsce
Katarzyna Śliwińska
204-214
PDF (Język Polski)
Chosen ethical aspects in the work of psychotherapists – a review of ethical rules and elaborations regarding conducting psychotherapy in Poland on the basis of the regulations’ analysis
Katarzyna Śliwińska
204-214
PDF (Język Polski)
R/S CBT. Religiously/spiritually sensitive cognitive-behavioral therapy – ethical remarks
Katarzyna Sikora
215-229
PDF (Język Polski)
Terapia poznawczo-behawioralna wrażliwa na religię i duchowość – refleksje etyczno-zawodowe
Katarzyna Sikora
215-229
PDF (Język Polski)
Etyka troski i jej granice w psychoterapii i pomocy psychologicznej
Michał Melonowski
230-241
PDF (Język Polski)
„Ethics of care” and its limitations in psychotherapy and psychological counselling
Michał Melonowski
230-241
PDF (Język Polski)
Psychologiczne i etyczne konteksty diagnozy słyszących dzieci niesłyszących rodziców
Dominika Wiśniewska
242-251
PDF (Język Polski)
Psychological and ethical contexts of diagnosis of hearing children of deaf parents
Dominika Wiśniewska
242-251
PDF (Język Polski)
Current Issue
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Language
Język Polski
English