Przejdź do sekcji głównej
Przejdź do głównego menu
Przejdź do stopki
Open Menu
Bieżące Publikacje Online
Aktualny numer
Archiwum
O czasopiśmie
O czasopiśmie
Cel i zakres tematyczny czasopisma
Zespół redakcyjny i Rada naukowa
Recenzenci
Polityka wydawnicza
Polityka otwartego dostępu
Etyka publikacji
Proces recenzji
Prawa autorskie
Polityka prywatności
Przesyłanie tekstów
Ogłoszenia
Kontakt
Szukaj
Zarejestruj
Zaloguj
Strona domowa
/
Archiwum
/
Tom 31 (2022): Edukacja humanistyczna w czasach kryzysu klimatycznego
Tom 31 (2022): Edukacja humanistyczna w czasach kryzysu klimatycznego
Opublikowane:
2023-03-15
Pełny numer
ZTiPDJP 2022 całość
Spis treści
Table of contents
Metryczka
Jak edukować w czasach kryzysu klimatycznego i środowiskowego?
Piotr Skubała
1-14
PDF
Edukacja literacka i kulturowa
Czy możliwe jest kształtowanie postaw proklimatycznych na lekcjach języka polskiego? Wyniki badań ankietowych
Anna Guzy, Magdalena Ochwat
1-22
PDF
Climate fiction w badaniu i nauczaniu literatury w środowisku uniwersyteckim
Zuzana Obertová
1-10
PDF
Literacki matecznik – o ekopoetyce i aktywnym czytaniu
About eco-poetics and active reading
Magdalena Piotrowska-Grot
1-20
PDF
Kształtowanie postaw proekologicznych na zajęciach ze studentami polonistyki
Małgorzata Gajak-Toczek
1-17
PDF
Cybernetyka i ekologia. Pętle relacji Schulz-Onak
Magdalena Paprotny-Lech
1-15
PDF
O życiu roślin w Patykach i badylach Urszuli Zajączkowskiej
Barbara Stelingowska
1-12
PDF
O ślepocie poznawczej i etycznej i o świeckiej humanistyce naturalnej wywiedzionej z opowiadania Świat i ślepa dziewczyna Adolfa Dygasińskiego
Kordian Bakuła
1-13
PDF
Zielono mi, czyli patenty na ekopolski
Katarzyna Krulicka
1-15
PDF
Zielona edukacja filmowa. Studium dwóch przypadków
Justyna Hanna Budzik, Urszula Szeląg
1-16
PDF
Edukacja językowa
Role prefixoidů z klasických jazyků při obohacování slovní zásoby (nejen) češtiny na příkladu komponentů bio- a eko-
Eliška Králová
1-11
PDF (Čeština)
K neekologičnosti manipulace [Manipulacja jako wyraz nieekologicznej ekspresji]
Stanislav Štěpáník
1-10
PDF (Čeština)
Ekoglottodydaktyka? Analiza treści podręczników do nauki języka angielskiego jako obcego w świetle założeń krytyki ekologicznej
Alina Mitek-Dziemba
1-20
PDF
Kształcenie postawy proekologicznej na lekcjach języka obcego w szkole ponadpodstawowej (na przykładzie materiałów do nauczania języka francuskiego jako drugiego/kolejnego języka obcego)
Ewa Półtorak
1-18
PDF
Tematyka ekologiczna w słowackim Państwowym Programie Nauczania dla szkół podstawowych (drugi etap edukacyjny)
Anita Račáková
1-13
PDF
Varia
Historia szopienickiej epidemii ołowicy a współczesny problem zanieczyszczenia środowiska na Śląsku. Z Doktor Jolantą Wadowską-Król rozmawia Aleksandra Lange
Aleksandra Lange, Jolanta Wadowska-Król
1-9
PDF
Balast przeszłości. Wokół uczniowskich sugestii
Sandra Kaszubowska
1-15
PDF
Transfer negatywny w nauczaniu Słoweńców języka polskiego jako obcego – trudności i rozwiązania
Marta Nowak
1-11
PDF